Portal bezpiecznego e-biznesu

Kupiła telefon - dostała ogórki! uważaj na oszustów!

 Kupiła telefon - dostała ogórki! uważaj na oszustów!

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Mieszkanka gminy Ogrodzieniec kupiła wystawiony na sprzedaż na jednym z serwisów ogłoszeniowych, markowy telefon. Transakcja była omówiona. Płatność przy odbiorze. Kobieta otrzymała przesyłkę. Niestety zamiast smartfona, w paczce były... ogórki! Ponownie apelujemy o ostrożność podczas internetowych zakupów!
Kupiła telefon - dostała ogórki! uważaj na oszustów!

Na jednym z serwisów udostępniono ogłoszenie. Do sprzedaży oferowano markowy smartfon. Ofertą zainteresowała się nastolatka. Dziewczyna prowadziła konwersację ze sprzedającą go osobą. Telefon miał być nowy. Za zgodą i wiedzą matki, nastolatka ustaliła szczegóły transakcji. Płatność miała nastąpić przy odbiorze przesyłki od kuriera. Sprzedająca zapewniała młodą kobietę o wysłaniu towaru, przekazując nawet numer przesyłki. W końcu do drzwi kupującej zapukał kurier. Należna opłata została uiszczona. Radość niestety nie trwała długo, bo okazało się, że zamiast telefonu w środku były… ogórki! Kobiety straciły ponad 2,5 tys. zł. Pokrzywdzona złożyła stosowne zawiadomienie. Policjanci w tej sprawie prowadzą postępowanie.

Ponownie apelujemy o ostrożność podczas zakupów w sieci!

Warto zapoznać się z zasadami bezpiecznych zakupów internetowych:

  1. Ograniczone zaufanie do sprzedającego – zanim dokonasz wpłaty, zapoznaj się z opiniami na temat sprzedającego. Sprawdź, jak długo zajmuje się daną działalnością, czy jest ona zarejestrowana i czy dane teleadresowe są prawdziwe. Napisz maila lub zadzwoń, aby potwierdzić, że to rzeczywisty kontakt ze sprzedawcą. Może okazać się, że sprzedający dopiero rozpoczyna swoją działalność, stąd brak jest na jego profilu jakichkolwiek komentarzy. Bądźmy w takiej sytuacji szczególnie ostrożni.
  2. Zakupy wyłącznie na akcjach – nie kupuj żadnych przedmiotów poza aukcjami. Jako sprzedający również unikaj takich rozwiązań. Zarówno jedna, jak i druga strona mają swoje prawa, których dochodzenie w przypadku transakcji poza aukcją, może być utrudnione.
  3. Wybierz znane i sprawdzone sklepy internetowe lub portale aukcyjne - dzięki temu będziesz mieć zapewnione ubezpieczenie dokonywanych transakcji. Będziesz mógł również ubiegać się o „wsparcie” portalu przy roszczeniach względem drugiej strony.
  4. Ustal, czy towar możesz odebrać osobiście lub dokonać płatności przy odbiorze – zdarza się, że nieuczciwi sprzedający nie chcą przekazywać bezpośrednio sprzedanych towarów. Nie godzą się również na płatność przy odbiorze. Obawiają się, że w przypadku sprawdzenia towaru przez kupującego, transakcja może nie dojść do skutku. Warto też zapoznać się z warunkami dostawy, określonymi przez firmę kurierską.
  5. Kupuj, korzystając ze swojego sprzętu – unikaj i to nie tylko podczas internetowych zakupów korzystania z obcego sprzętu np. w kawiarenkach internetowych lub ogólnodostępnych sieci WiFi. Nie udostępniajmy także loginu i hasła do swojego konta.
  6. Zwróć uwagę na cenę towaru – bardzo niska cena towaru, który na co dzień ma znacznie wyższą wartość, powinna wzbudzić naszą czujność. „Super promocje”, „niepowtarzalne okazje” i „mega obniżki” często okazują się podstawowym narzędziem oszustów.
  7. Nie kupuj kota w worku - nie widziałeś towaru, to nie płać za niego – dokładnie zapoznaj się z ofertą i opisem produktu. Sprawdź, czy zdjęcie przedstawione na aukcji, rzeczywiście przedstawia oferowany przedmiot, czy jest to zdjęcie poglądowe. Wybierz metodę płatności „przy odbiorze”. Będziesz mógł wtedy obejrzeć towar w obecności dostawcy i zgłosić ewentualne niezgodności.
  8. Zachowaj korespondencję ze sprzedającym – może okazać się ona bardzo potrzebna, szczególnie w przypadku nieuczciwego kontrahenta.
  9. Nie korzystaj z linków do ofert przesłanych drogą mailową lub SMS-em – może być to sposób przekierowania klienta na stronę innego niż interesującego nas sklepu. Może być to również próba wyłudzenia danych, potrzebnych do logowania. Sprawdź połączenie, zanim zapłacisz kartą – zamknięta kłódka to symbol potwierdzający, że połączenie jest bezpieczne. Sprawdź to, zanim rozpoczniesz płatność kartą kredytową.

Stosuj się do tych podstawowych zasad. Dzięki nim możesz uchronić się przed oszustwem i nie stracisz swoich pieniędzy!

Link do źródła informacji: Kupiła telefon - dostała ogórki! Uważaj na oszustów!

Komentarze

‹ Poprzedni artykułUOKiK wszczął postępowanie wobec Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Następny artykuł ›Czy gwarancja skraca termin do złożenia reklamacji?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Fortuny - kalendarze

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się