Branża e-commerce miała być obok sieci sklepów na stacjach benzynowych, głównym beneficjentem wprowadzenia mocnych ograniczeń dla otwierania stacjonarnych sklepów w niedzielę. Po pierwszym dniu funkcjonowania ograniczeń wiele wskazuje na to, że tak się nie stało.
Z danych Płatności Online Blue Media - z którego korzysta kilka tysięcy sklepów internetowych - wynika, że obrót w ostatnią niedzielę nie wzrósł znacząco w porównaniu do poprzednich niedziel. Choć nieznacznie wzrosła liczba transakcji w e-sklepach, to nieco obniżyła się ich średnia wartość w porównaniu do poprzednich niedziel – mówi Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media od rynku eCommerce.
Jak dodaje Krystian Wesołowski:
Internetowym sklepom plany popsuła... ładna pogoda w niedzielę. Od dawna dostrzegamy korelację między ładną pogodą w weekend a liczbą transakcji internetowych. W ciepłe i słoneczne soboty i niedzielę rzadziej przebywamy w domu, a tym samym rzadziej robimy zakupy online.
Komentarze