Polscy konsumenci coraz częściej zwracają zakupione w sieci towary. Paradoksalnie wzrost ten jest związany z faktem, że Klienci sklepów internetowych chętniej wybierają tę formę zakupów i to właśnie ze względu na możliwość odstąpienia od sprzedaży w terminie 14 dni.
Jak pokazują badania Dziennika Gazety Prawnej, aż 88% klientów wybiera zakupy w sieci ze względu na możliwość zwrotu zamówionego produktu. W kategorii zwrotów przoduje odzież. To właśnie te towary konsumenci zwracają najczęściej.
W regulaminach wielu sklepów internetowych możemy spotkać się z wydłużeniem ustawowego terminu zwrotu do 30, a nawet 100 dni od momentu otrzymania zamówionego towaru. Dodatkową zachętą dla klientów sklepów internetowych jest bezkosztowy zwrot towarów. Sprzedawcy coraz odważniej decydują się na taki krok.
Takie postanowienia w regulaminie sklepu to opłacalny ukłon w stronę konsumenta, gdyż aż 96% konsumentów chętniej wraca do danego sklepu, jeśli ich doświadczenia z procedurą zwrotu były pozytywne Powyższa polityka sprzedażowa okazuje się więc być dobrym rozwiązaniem i w efekcie zwiększa konkurencyjność.
Ręce zacierają również firmy kurierskie, które obsługują przesyłki zwrotne, oferując coraz to nowsze i korzystne dla sprzedawców pakiety.
Komentarze