Maskowanie połączeń kojarzy się większości osób z koniecznością blokowania numeru, ponieważ telefonicznego SPAM-u jest coraz więcej. Często sami bezwiednie udostępniamy swój numer telefonu. Dzieje się tak szczególnie w trakcie kontaktu z firmami. Jedno połączenie wystarczy, aby nasz numer trafił do bazy danych telemarketerów, ale nie tylko…
Okazuje się, że coraz większe znaczenie ma maskowanie numeru telefonu w firmach. Dbałość o dane klientów leży jak najbardziej w interesie przedsiębiorców. Nie chodzi tylko o komfort kontrahentów, ale również ochronę własnej bazy danych przed dostaniem się w ręce konkurencji. Sprzyja temu rotacja pracowników, którzy odchodząc, zabierają ze sobą kontakty do klientów. Zwłaszcza w firmach, w których klient częściej styka się z pracownikiem niż z samym właścicielem, np. przedsiębiorstwach transportowych czy firmach logistycznych, ale także w zakładach usługowych (np. fryzjerskich i kosmetycznych) czy szkołach językowych oraz agencjach zajmujących się rekrutacją. Maskowanie numeru ma także znaczenie, jeśli nasza firma oferuje wszelkiego rodzaju usługi poufne, np. detektywistyczne, czy prowadzimy działalność międzynarodową. Wszędzie tam, gdzie klient przywiązuje się do osoby, z którą ma bezpośredni kontakt.
Maskowanie numeru telefonu chroni przed kradzieżą danych i ich niewłaściwym użytkowaniem. Wdrażając rozwiązania zabezpieczające dane, umożliwiamy klientom swobodny kontakt ze wszystkimi pracownikami, bez konieczności udostępniania im swojego numeru telefonu. Więcej informacji o znaczeniu najnowszych rozwiązań dla firm znajdziesz w serwisie Apifonica: https://www.apifonica.com/pl/produkty/maskowanie-sledzenia-polaczen/.
Apifonica przygotował dla przedsiębiorców kompletne i intuicyjne rozwiązanie. Z każdym numerem telefonu klienta, sparowany zostaje automatycznie numer tymczasowy, tzw. alias. Jeśli pracownik firmy, np. kierowca chce skontaktować się z odbiorcą przesyłki, wybiera przypisany alias i wykonuje połączenie, które zostaje przekierowane na numer rzeczywisty. Dzwoniący i odbierający połączenie kontaktują się bez konieczności podawania prawdziwego numeru klienta. Nawet wówczas, gdy to klient chce się połączyć z pracownikiem firmy. W tym wypadku połączenie również przechodzi przez system dostarczany przez Apifonicę. Przedsiębiorca musi jedynie zadbać, aby numery wszystkich pracowników i klientów zostały właściwie wpisane do bazy danych w momencie konfiguracji oprogramowania lub zaktualizowane, jeśli zatrudnieni są nowi pracownicy.
Dodatkową opcją monitoringu jest funkcja nagrywania połączeń z wykorzystaniem numeru tymczasowego, zarówno tych przychodzących, jak i wychodzących. W ten sposób właściciel firmy zyskuje narzędzie do monitoringu rzeczywistej obsługi klienta, które będzie też przydatne przy konieczności odpowiedzi na zgłaszane reklamacje. Wszelkie wdrażane działania są oczywiście zgodne z obowiązującymi zasadami RODO.
Komentarze