Portal bezpiecznego e-biznesu

mBank ostrzega: Nowe cyberzagrożenie z wykorzystaniem przekierowania połączeń na inny numer telefonu

 mBank ostrzega: Nowe cyberzagrożenie z wykorzystaniem przekierowania połączeń na inny numer telefonu

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
mBank ponownie ostrzega swoich klientów przed zagrożeniem ze strony cyberoszustów.
mBank ostrzega: Nowe cyberzagrożenie z wykorzystaniem przekierowania połączeń na inny numer telefonu

Ofiarami ataku są klienci bankowości mobilnej zwłaszcza konsumenci. Jest to nowy rodzaj zagrożenia, o dość specyficznym przebiegu.


Bank instruuje swoich klientów jak wygląda schemat działania oszustów i na czym to polega. Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnego komunikatu mBanku atak przebiega w kilku etapach:

  • Najpierw oszuści uzyskują dane osobowe swojej ofiary np. poprzez zamieszczenie fałszywego ogłoszenia o pracę lub nieuprawniony dostęp do konta pocztowego, itp.,
  • Następnie podszywają się pod swoją ofiarę i udając klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu,
  • Dalej dokonują sparowania aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń,
  • W ostatnim etapie następuje cel całego procederu czyli kradzież środków pienieżnych z rachunku bankowego ofiary z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów.

Bank radzi również jak ustrzec się przed takim cyberniebezpieczeństwem. Należy uważnie czytać wszystkie wiadomości tekstowe przesłane zarówno od operatora sieci komórkowej jak i banku.
mBank przypomina, że wysyła powiadomienia SMS z informacją o sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem, dlatego też w przypadku otrzymania takiej wiadomości bez osobistego przeprowadzania takiego zlecenia, prawdopodobnie ktoś robi to w imieniu klienta. Klient może również otrzymywać informacje o zrealizowanych operacjach finansowych. mBank przypomniał także o możliwości zmiany limitów dla transakcji z użyciem aplikacji mobilnej oraz systemu BLIK poprzez kontakt z konsultantem mLinii.

Na koniec bank ostrzega swoich klientów, że jeśli otrzymali oni powiadomienie o:

  • włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub
  • sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywałeś tych czynności osobiście –

To niezwłocznie muszą się skontaktować z bankiem.

Ponadto zamieszczono komunikat o konieczności zgłoszenia nieautoryzowanego przekierowania do operatora sieci:

Uwaga! Włączenie, przez osoby nieuprawnione, usługi przekierowania Twoich połączeń przychodzących na inny numer telefonu, niezwłocznie zgłoś również do operatora sieci.


Źródło: www.mbank.pl

Komentarze

‹ Poprzedni artykułZgubiłeś telefon – nie wyręczaj się Policją! Następny artykuł ›Czy gwarancja skraca termin do złożenia reklamacji?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Fortuny - kalendarze

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się