Portal bezpiecznego e-biznesu

Na czym polega pozycjonowanie stron (SEO) i dlaczego jest tak ważne?

 Na czym polega pozycjonowanie stron (SEO) i dlaczego jest tak ważne?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników. Dzięki optymalizacji pod wymagania algorytmu Google’a Twoja witryna może generować cenny ruch. Jego wartość wynika z tego, że przeważnie na stronę będą wchodzić internauci, którzy szukają dokładnie tego, co oferujesz. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie i dlaczego jest tak istotne.

Na czym polega pozycjonowanie stron (SEO) i dlaczego jest tak ważne?

Dlaczego pozycjonowanie ma tak duże znaczenie?

Z danych BrightEdge wynika, że przeciętnie 53,3% całego ruchu w witrynie pochodzi z bezpłatnych rezultatów wyszukiwania, a SEO przynosi 1000 razy więcej wejść na stronę niż organiczne media społecznościowe. W dużej mierze optymalizacja pod wyszukiwarki wiąże się z jej dostosowaniem do wymagań użytkownika. Polega ona przede wszystkim na zapewnieniu szybko ładującej się witryny z certyfikatem SSL, przemyślaną strukturą oraz zawierającej wysokiej jakości treści zoptymalizowane pod słowa kluczowe. W Polsce, jak i w większości krajów na świecie, pozycjonuje się w Google. Według Statcounter ta wyszukiwarka ma w naszym kraju ponad 95% udziału w rynku. Z tego względu warto inwestować w działania, dzięki którym widoczność witryny będzie się zwiększać. Więcej na ich temat możesz przeczytać tutaj: https://smartbuzz.pl/blog/czynniki-rankingowe-google. Przyjrzyjmy się najważniejszym czynnikom, które mają znaczenie.

Pozycjonowanie stron – jak osiągnąć wysokie pozycje w Google?

Jak już wiesz, wiele czynników ma wpływ na widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. W praktyce największe znaczenie ma tylko część z nich.

Optymalizacja pod słowa kluczowe

Jednym z pierwszych etapów dostosowania witryny pod wyniki wyszukiwania jest przygotowanie listy fraz, pod które zostaną zoptymalizowane poszczególne treści. Warto to zrobić w przypadku każdego materiału na stronie. Wykorzystaj do tego takie narzędzia jak: Senuto, Semstorm, Keywordtool.io czy Ahrefs. Rozwiązań jest mnóstwo. Jak je wykorzystać?

Kluczową, często wyszukiwaną, frazę dla danego contentu wykorzystaj w:

  • tytule SEO (title),
  • opisie SEO (description),
  • tytule artykułu/kategorii (najczęściej oznaczone jako nagłówek H1),
  • leadzie,
  • nagłówkach,
  • treści, zachowując naturalność.

Najlepiej, jeśli mniej istotne słowa kluczowe pojawią się w nagłówkach. Warto budować na ich podstawie strukturę artykułu i dodać do niego menu z kotwicami. Dzięki nim Google może wyświetlić pod wynikiem z Twojej strony dodatkowe odnośniki, co zwiększy CTR.

Pod słowa kluczowe zoptymalizuj również grafikę. Najważniejszą frazę umieść w nazwie pliku, a także w opisie zawartości zdjęcia, czyli tagu alt. To istotne, jeśli chcesz, aby te zdjęcia wyświetlały się wysoko w wynikach Google Grafika.

Linkowanie wewnętrzne

Na linkowanie wewnętrzne składają się różne odnośniki. Po pierwsze, menu główne. Przemyśl jego strukturę. Nazwy poszczególnych kategorii powinny być takie jak frazy wyszukiwane przez internautów, kiedy chcą znaleźć daną rzecz. Jednocześnie na ich podstawie użytkownicy bez żadnych wątpliwości muszą wiedzieć, co znajdą w tej części strony. To samo dotyczy podkategorii.

Kolejnym elementem jest stopka, w której powinny się znaleźć odnośniki do takich treści jak: FAQ, o nas, regulamin, polityka prywatności czy zakładka z danymi kontaktowymi.

Linki wewnętrzne umieszczaj również w opisach kategorii i wpisach na blogu. W tych ostatnich mogą też ukrywać się pod zdjęciami, dzięki czemu masz szansę na sprzedaż produktów.

Kolejnym sposobem na linki wewnętrzne jest menu okruszkowe, z którego korzystają przede wszystkim sklepy, ale nie tylko. Dzięki niemu internauta może łatwo przenieść się do kategorii wyższego rzędu lub na stronę główną. W każdej chwili wie, w której części witryny się znajduje. Zapewnia lepsze linkowanie wewnętrzne i zdecydowanie warto postawić na to rozwiązanie, nawet jeśli nie prowadzisz sklepu.

Zdobywanie linków zewnętrznych

Linki zewnętrzne to odnoścniki z innych serwisów internetowych, które prowadzą do Twojego. To czynnik, który wymaga szczególnego podejścia, gdyż nie każdy link przynosi pozytywne efekty. Możliwe, że wręcz negatywnie wpłynie na pozycję. Znaczenie ma odpowiednia struktura anchorów, czyli treść linkowanych tekstów, których kliknięcie powoduje przeniesienie na daną stronę. Ważne, na jakiej witrynie są umieszczone te odnośniki. Stawiaj na strony powiązane tematycznie. Jeśli prowadzisz lokalny serwis, wybierz witryny regionalne, np. serwisy informacyjne, fora. Poza tym należy zdobywać odnośniki z serwisów, które mają dobrą reputację w Google i istnieją od dawna. Jeden wartościowy link może dać lepsze efekty niż 100 z witryn niskiej jakości. Link building jest niezbędnym elementem w pozycjonowaniu. Czasem kilka odnośników diametralnie zmienia pozycje zajmowane na słowa kluczowe.

Optymalizacja pod Core Web Vitals

Core Web Vitals to zestaw wskaźników opisujących wydajność i szybkość witryny. Google wprowadziło ten czynnik rankingowy stosunkowo niedawno. To, czy Twoja witryna spełnia wymagania algorytmu pod tym kątem, możesz sprawdzić w Google Search Console i za pomocą narzędzia PageSpeed Insights. To istotne nie tylko ze względu na optymalizację pod algorytm Google, ale również doświadczenia użytkowników.

Strona powinna być responsywna

Trudno sobie wyobrazić, aby obecnie witryna nie była dostosowana do wyświetlania na ekranach o różnej wielkości. Według Oberlo obecnie ponad 56% ruchu w sieci odbywa się za pomocą smartfonów. Jeśli witryna nie dostosowuje się do urządzeń, trudno oczekiwać, że internauta złoży zamówienie. Ma to również wpływ na widoczność w Google. W przypadku gdy występują błędy, dowiesz się o nich w Google Search Console. Optymalizacja witryny pod tym kątem to podstawa, nie tylko ze względu na SEO.

To tylko część czynników, które mają wpływ na widoczność w Google. Warto dopracować serwis pod kątem tych i innych, aby zwiększyć szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułKoszty dostawy – kiedy pokrywa je sprzedawca? Następny artykuł ›Nowe obowiązki dla e-sklepów już w 2025 roku

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się