Portal bezpiecznego e-biznesu

Negatywny komentarz od klienta. Co może zrobić sprzedawca?

 Negatywny komentarz od klienta. Co może zrobić sprzedawca?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Opinie dotychczasowych klientów to najlepszy marketing dla sprzedawcy. W wielu przypadkach, to właśnie duża ilość pozytywnych komentarzy przesądza o skorzystaniu przez klienta z usług danego sprzedawcy. Co jednak zrobić, jeżeli ktoś bezpodstawnie psuje wizerunek sprzedawcy i wystawia negatywną opinię!

Negatywny komentarz od klienta. Co może zrobić sprzedawca?

Opinie to cenne, a przede wszystkim najlepsze kryterium oceny danego sprzedawcy. Podczas weryfikacji danego sklepu internetowego zawsze ten element jest przez nas badany, ponieważ w wielu przypadkach przesądza o uznaniu danego sklep za wiarygodny lub fałszywy.

Rzetelni sprzedawcy starają się dbać o ogólną ocenę swojego biznesu w takich serwisach jak Opineo czy Ceneo, które posiadają swoje mechanizmy wyjaśnienia ewentualnych sporów między sprzedawcą, a klientem. Zdarza się jednak, że na temat danego sklepu pojawiają się wątki np. na formach dyskusyjnych. Wszystko jest w porządku do czasu, kiedy w danym wątku pojawiają bezpodstawne negatywne opinie, które naruszają wizerunek sprzedawcy.


Oczywiście jakiekolwiek wpisy sprzedawcy tłumaczącego się z danego komentarza zazwyczaj dolewają oliwy do ognia i odnoszą odwrotny skutek do zamierzonego. Jednak czy w takim przypadku sprzedawca jest skazany na bezpodstawne szarganie swojego wizerunku? Oczywiście, że nie!

Wezwanie do usunięcia negatywnego komentarza!

Sprzedawca w ramach uprawnień wynikających m.in. z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną może żądać usunięcia wątku, w którym pojawiają się negatywne komentarze na jego temat. W tym celu wystarczy skorzystać z darmowego wzoru przygotowanego przez prawników z serwisu Legalniewsieci.pl. Wezwanie jest kierowane do właściciela strony, na której został zamieszczony negatywny komentarz. W związku z wezwaniem, właściciel strony musi podjąć odpowiednie działania zmierzające do wyjaśnienia sprawy.

Link do zakładki wraz ze wzorem do pobrania: Wezwanie do usunięcia negatywnego komentarza

Komentarze

‹ Poprzedni artykułOszustwo na Coca Colę Następny artykuł ›Ocena pracownicza 360 stopni - co warto wiedzieć?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Fortuny - kalendarze

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się