Opinie dotychczasowych klientów to najlepszy marketing dla sprzedawcy. W wielu przypadkach, to właśnie duża ilość pozytywnych komentarzy przesądza o skorzystaniu przez klienta z usług danego sprzedawcy. Co jednak zrobić, jeżeli ktoś bezpodstawnie psuje wizerunek sprzedawcy i wystawia negatywną opinię!
Opinie to cenne, a przede wszystkim najlepsze kryterium oceny danego sprzedawcy. Podczas weryfikacji danego sklepu internetowego zawsze ten element jest przez nas badany, ponieważ w wielu przypadkach przesądza o uznaniu danego sklep za wiarygodny lub fałszywy.
Rzetelni sprzedawcy starają się dbać o ogólną ocenę swojego biznesu w takich serwisach jak Opineo czy Ceneo, które posiadają swoje mechanizmy wyjaśnienia ewentualnych sporów między sprzedawcą, a klientem. Zdarza się jednak, że na temat danego sklepu pojawiają się wątki np. na formach dyskusyjnych. Wszystko jest w porządku do czasu, kiedy w danym wątku pojawiają bezpodstawne negatywne opinie, które naruszają wizerunek sprzedawcy.
Oczywiście jakiekolwiek wpisy sprzedawcy tłumaczącego się z danego komentarza zazwyczaj dolewają oliwy do ognia i odnoszą odwrotny skutek do zamierzonego. Jednak czy w takim przypadku sprzedawca jest skazany na bezpodstawne szarganie swojego wizerunku? Oczywiście, że nie!
Sprzedawca w ramach uprawnień wynikających m.in. z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną może żądać usunięcia wątku, w którym pojawiają się negatywne komentarze na jego temat. W tym celu wystarczy skorzystać z darmowego wzoru przygotowanego przez prawników z serwisu Legalniewsieci.pl. Wezwanie jest kierowane do właściciela strony, na której został zamieszczony negatywny komentarz. W związku z wezwaniem, właściciel strony musi podjąć odpowiednie działania zmierzające do wyjaśnienia sprawy.
Link do zakładki wraz ze wzorem do pobrania: Wezwanie do usunięcia negatywnego komentarza
Komentarze