Portal bezpiecznego e-biznesu

Nękanie konsumenta telefonami stanowi agresywną praktykę rynkową. UOKiK wymierzył surową karę

 Nękanie konsumenta telefonami stanowi agresywną praktykę rynkową. UOKiK wymierzył surową karę

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Większość z nas miała do czynienia z pojawiającym się od dawna zjawiskiem oferowania różnego rodzaju usług drogą telefoniczną. Branżami, które najchętniej korzystały z tego sposobu docierania do klienta były m.in. firmy zajmujące się instalacjami fotowoltaicznymi czy usługami finansowymi. Bez wątpienia taki sposób na dotarcie do klienta nie zapewnił im przychylności społeczeństwa. Zjawisko było na tyle powszechne, że w pewnym momencie stało się nawet obiektem żartów. Bez wątpienia nie przykrywało to wszelkich negatywnych związanych z tym odczuć. Taki stan rzeczy zauważyły również organy kontroli, do których na owy proceder spływało wiele skarg. Po przeprowadzonym postępowaniu jedno z największych przedsiębiorstw call centre w naszym kraju otrzymało pokaźną karę ze strony UOKiK.

Nękanie konsumenta telefonami stanowi agresywną praktykę rynkową. UOKiK wymierzył surową karę

Podmiotem, który został ukarany za nieuczciwe praktyki jest Asmanta Call Center, która przyjmuje zlecenia na usługi telemarketingu. Należy przypomnieć, że nielegalnym jest dzwonienie z informacją handlową do osób, które nie wyraziły na to uprzednio zgody. Praktyka taka jest jednak w pewnym sensie wpisana w sposób funkcjonowania tego typu podmiotów. Postępowanie Prezesa UOKiK zakończyło się stwierdzeniem naruszeń zbiorowych interesów konsumentów. Nałożona na spółkę oraz zarządzające nią osoby kara opiewa na niemal 1 500 000 zł. Możliwe jest jednak odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Być może zainteresowanie tematem ze strony UOKiK poskutkuje zakończeniem tego typu działalności telemarketerów.

„Zajmująca się telemarketingiem spółka Asmanta Call Center naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Wykonywała za pośrednictwem konsultantów oraz zautomatyzowanego oprogramowania połączenia telefoniczne, nie mając uprzedniej zgody konsumentów na kontakt. Intensywność niechcianych kontaktów i utrudnianie usunięcia swojego telefonu z bazy danych to najczęstsze powody skarg konsumenckich. Ponadto, podczas rozmów konsumenci byli celowo wprowadzani w błąd poprzez znaczne zawyżanie kwoty możliwych dotacji. Za te nieuczciwe praktyki rynkowe nałożyłem kary finansowe na firmę i osoby nią zarządzające. Nakazałem też natychmiastowe zaniechanie tych praktyk” – komentuje Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.

Źródło zdjęcia: Image by Racool_studio on Freepik

Komentarze

‹ Poprzedni artykułCztery duże e-sklepy pod lupą UOKiK. Czy to początek wzmożonej kontroli? Następny artykuł ›Działalność nierejestrowana w praktyce: Jak zacząć krok po kroku

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się