[Aktualizacja 18:59, 12.09.2017] Allegro w oficjalnym komunikacie poinformowało, że na prośbę części przedsiębiorców, przedłużyło czas na uzupełnienie warunków zwrotów i reklamacji w ofertach do dnia 25 września.
Zmiana dotyczy m.in. zakładki „Informacje od sprzedającego”, która przestanie być widoczna na stronie oferty produktu. Skutkiem zmiany, jest rozdrobnienie miejsc w których sprzedawca będzie informował klienta o warunkach sprzedaży. Obecnie, zamiast jednej zakładki, będzie kilka zakładek, których uzupełnienie jest obowiązkowe dla sprzedawców posiadających konto firmowe. Zakładki są dostępne sprzedawców w profilu w zakładce MOJA SPRZEDAŻ/USTAWIENIA SPRZEDAŻY.
Nowe zakładki pozwalają określić warunki zwrotu oraz reklamacji towaru. Naszą uwagę zwróciła zakładka związaną z gwarancją, której uzupełnienie allegro wymaga, mimo że zgodnie z prawem, udzielenie gwarancji przez sprzedawcę nie jest obowiązkowe. W przypadku trzeba uzupełnić „pustą gwarancję”, a następnie nie załączać jej do wystawianych ofert.
Od dzisiaj w profilu firmowym na allegro mamy 4 podstawowe zakładki informacyjne, które mogą być uzupełnione i edytowane przez sprzedawcę w różnym stopniu.
W tej zakładce konieczne jest podanie informacji identyfikujących sprzedającego. Chodzi przede wszystkim o firmę, adres siedziby (doręczeń), numer NIP, REGON,KRS oraz dane kontaktowe, jak numer telefonu oraz adres e-mail.
Na wstępnie należy podkreślić, że sprzedawca nie ma obowiązku udzielenia reklamacji z tytułu gwarancji! Sprzedawca zawsze ma obowiązek udzielić reklamacji z tytułu rękojmi! Gwarantem natomiast (podmiotem który udziela gwarancji) zazwyczaj jest producent towaru.
Jeżeli sprzedawca udziela gwarancji koniecznie muszą być określone jej warunki tj. okres gwarancji, jakie dokumenty są wymagane do przyjęcia towaru oraz gdzie należy wysłać towar w celu jego reklamacji. Należy tutaj podkreślić, że Allegro umożliwia stworzenie wielu różnych gwarancji dla różnych produktów, pozwala to za każdym razem wybrać dla konkretnej oferty dopasowaną treść gwarancji.
Jak wyżej wspominano sprzedawca ma obowiązek udzielić reklamacji z tytułu rękojmi. Tym samym konieczne jest zamieszczenie informacji o tym gdzie klient powinien wysłać reklamowany towar oraz jaki termin rozpatrzenia reklamacji. Jednocześnie należy pamiętać, aby nie wprowadzić do zakładki klauzuli niedozwolonej np. poprzez wymaganie protokołu szkody lub dowodu zakupu.
W tej zakładce konieczne musi się znaleźć informacja, że w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie klient ma prawo do odstąpienia od umowy. Dodatkowo należy dodać informację, że koszt dostawy zwracanego produktu pokrywa klient, ponieważ w przypadku braku takiego postanowienia, koszty zwrotu towaru będzie musiał ponieść sprzedawca.
Komentarze