Podobny przycisk o nazwie „Donate” funkcjonuje na Facebooku w Stanach Zjednoczonych i kilku innych krajach umożliwiając bezpośrednią wpłatę datków na cele charytatywne podczas akcji społecznych organizowanych w tym serwisie społecznościowym. Na konferencji w Warszawie Facebook poinformował, że teraz funkcja o nazwie „Przekaż datek” będzie dostępna także dla polskich NGO korzystających z serwisu jako kanału komunikacji.
Zaproszona ta tę konferencję Pierwsza Dama RP Agata Kornhauser-Duda podkreśliła znaczenie nowego narzędzia oraz mediów społecznościowych w skutecznym funkcjonowaniu organizacji pozarządowych:
Obecność trzeciego sektora w mediach społecznościowych i Internecie jest niezwykle potrzebna. Jestem przekonana, że nowe narzędzia pozwolą na efektywną realizację celów statutowych i lepsze niż kiedykolwiek działanie na rzecz wspólnego dobra. – zaznaczyła Pierwsza Dama.
Przycisk „Przekaż datek” we wpisie: Zarówno ludzie jak i strony na Facebooku mogą teraz dodać przycisk „Przekaż datek” do swojego wpisu, aby szybko zebrać dotacje. Przycisk może zostać przypięty do dowolnego tekstu – zawierającego film, zdjęcie lub tekst.
Przycisk „Przekaż datek” w nagłówku strony: Strony organizacji pozarządowych mogą dodać przycisk „Przekaż datek” w nagłówku swojej strony na Facebooku. Ludzie odwiedzają strony organizacji, ponieważ są zainteresowani ich działalnością lub ze względu na aktualne wydarzenia, zatem umieszczony tam przycisk pozwala na łatwe i szybkie udzielenie wsparcia organizacji.
Przycisk „Przekaż datek” w transmisji na żywo: by w łatwy sposób zbierać dotacje w trakcie transmisji na żywo, ludzie i zweryfikowane strony organizacji mogą również dołączyć przycisk przekazania datku do transmisji – widzowie mogą udzielić wsparcia w jej trakcie, a także po jej zakończeniu i umieszczeniu na stronie.
Wszystkie narzędzia Facebooka dla organizacji pozarządowych są bezpłatne – Facebook nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w zbieraniu datków.
Komentarze