Przy odstąpieniu od powyższych umów nie ma znaczenia fakt odebrania produktu u przedsiębiorcy w punkcie stacjonarnym. Liczy się sposób zawarcia takiej umowy czyli na odległość (np. w Internecie) lub poza lokalem przedsiębiorstwa (np. pokaz w restauracji).
Do liczenia terminów w relacjach przedsiębiorca - konsument stosuje się zasady opisane w kodeksie cywilnym. Przepisy te stanowią iż, gdy początkiem terminu jest jakieś zdarzenie, to należy pominąć przy liczeniu ten dzień, w którym ono nastąpiło. Zatem jeśli 14 dni biegnie od momentu fizycznego odbioru zamówienia, to termin liczony jest od dnia następnego. Przykładowo, konsument odebrał towar 1 czerwca. 14 dni na zwrot biegnie od 2 czerwca i upływa z końcem 15. dnia tego miesiąca czyli 15 czerwca.
Wokół kwestii liczenia terminu czternastodniowego pojawiają się również inne wątpliwości. Należy pamiętać, że przy obliczaniu terminy uwzględniamy wszystkie dni następujące po sobie, nawet jeśli są to soboty, niedziele i dni wolne od pracy (zaznaczane na czerwono w kalendarzu). Natomiast jeśli ostatni dzień terminu wypada w sobotę, niedzielę lub święto wolne od pracy, to ulega on wydłużeniu do pierwszego dnia roboczego po tym dniu.
Komentarze