Informowaliśmy o awarii w ING Banku Śląskim, jak miała miejsce w ubiegły czwartek. Awaria została usunięta, lecz pojawiły się próby oszustwa wykorzystujące fakt, że do niej doszło.
Bank uporał się z awarią w nocy z czwartku na piątek i przeprosił klientów za zaistniałą sytuację. Poinformował, że będzie ściągać blokady, które mogły powstać na kontach, a także zwróci prowizje za wypłaty z obcych bankomatów w dniu awarii. Do 3 grudnia przedłużono możliwość podpisania aneksu do umowy rachunku/karty zgodnie z decyzją UOKIK.
Tymczasem problemy banku stały się doskonałą okazją dla cyberprzestępców. Rozpoczęli oni akcję phishingową rozsyłając do klientów ING Banku Śląskiego maile z informacją o rzekomej „blokadzie konta bankowego”. Oszuści proszą o weryfikację klienta, by w czasie logowania na fałszywej stronie banku przechwycić jego dane dostępowe do systemu. Fałszywy mail jest opatrzony logiem ING, lecz nie jest wysłany z oficjalnej domeny banku.
ING Bank Śląski ostrzega przed tym oszustwem za pomocą komunikatu prezentowanego klientom w aplikacji mobilnej i przypomina:
- Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
- Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
- Czytaj dokładnie treści SMS-ów jakie otrzymujesz z banku
- Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania.
Komentarze