Z raportu Gemiusa e-commerce wynika, że w Polsce w 2017 roku paczkomaty InPostu są drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. Wybiera go 22% klientów, co jest znaczącym przyrostem w stosunku do roku 2015, gdy ich to 11%. W ten sposób paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą, oferowane przez Pocztę Polską, którą w 2015 roku wybierało 21% osób, a w 2017 już tylko 13% kupujących w sieci.
Rafał Brzóska, założyciel i prezes spółki Integer.pl będącej właścicielem paczkomatów skomentował to następująco:
„Tegoroczne badania Gemiusa przyniosły nam rewelacyjne informacje. Paczkomat® InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Warto przy tym zaznaczyć, że liczących się firm kurierskich jest blisko dziesięć, a Paczkomat® InPost jest naszym unikalnym rozwiązaniem”
W raporcie można także znaleźć informacje, że klienci korzystający z paczkomatów to przede wszystkim ludzie młodzi, wykształceni – którzy stanowią przyszłość branży e-commerece. Dla nich liczy się szybkość, terminowość dostawy oraz wysoki stopień technologicznego zaawansowania tej usługi.
Poczta Polska komentuje i tłumaczy, że na raport należy patrzeć przez szerszy pryzmat. Oprócz tradycyjnej dostawy Poczta świadczy usługi kurierskie, oferuje odbiór w placówkach pocztowych, kioskach ruchu i na stacjach benzynowych. Z tej racji zmienia się struktura jej usług, a uwzględniając wszystkie możliwe sposoby dostawy Poczta Polska wciąż jest najpopularniejszym dostawcą.
Komentarze