Nieustanny rozwój e-commerce i handlu internetowego zaowocował nową strategią pozapaliwową PKN Orlen. Polski koncern naftowy postanowił powalczyć o rynek dostaw z InPostem czyli monopolistą automatyki pocztowej i właścicielem największej sieci paczkomatów w Polsce. Władze Orlenu planują wkrótce wejść w usługi kurierskie tj. w bezobsługowe mechaniczne punkty odbioru paczek. Prezes koncernu ogłosił, iż już teraz trwa proces wyłonienia firmy, która wykona te punkty odbioru.
Ponadto Orlen zamierza rozwinąć pozapaliwową sprzedaż detaliczną. Wszystko to wpisuje się w nową strategię rozwoju koncernu, który dość mocno chce zaangażować się w rynek e-commerce.
Dzięki tak potencjalnie licznej sieci punktów, ceny usług kurierskich z użyciem automatów mogą ulec zmianie. Ponadto sklepy internetowe zyskają kolejną metodę dostaw swoich produktów, a klienci jeszcze większy wybór lokalizacji automatów.
Komentarze