Google Docs jest chmurą służącą do przechowywania plików przez internautów, umożliwiającą im dostęp do określonych treści z każdego miejsca i przy użyciu każdego urządzenia z dostępem do Internetu. Niestety niektóre pliki zamieszczone w chmurze Google zostały uznane za niestosowne („inappropriate”), a dostęp do nich zablokowany. W konsekwencji użytkownicy nie mają możliwości dzielenia się plikami z innymi.
Google nie jest w stanie wyjaśnić dlaczego jego mechanizmy postąpiły w ten sposób i bada całą sprawę. Nie wiadomo dlaczego niektóre treści zostały uznane za naruszające regulamin korzystania z usługi Google Docs.
Zdarzenia te nasuwają pewne wnioski. Oznacza to bowiem, iż Google dokonuje analizy określonych plików i ich treści, które są zamieszczane przez użytkowników w chmurze. Google używa w tym celu specjalnego algorytmu, który wyszukuje w zapisanych plikach określonych danych. Dane te mają na celu opracowanie profilu reklamowego użytkownikami. Google zastrzega prawo do blokowania określonych treści w przypadku „propagowania mowy nienawiści, materiałów o charakterze seksualnym, szkodliwego oprogramowania”. W przypadku zastosowania blokady, użytkownik który zamieścił określony plik, powinien zostać poinformowany o tym fakcie.
[3 listopad 2017 r. - Aktualizacja]
Poniżej komentarz Piotra Zalewskiego z Google:
"31 października wprowadziliśmy zmiany w kodzie źródłowym, które błędnie oznaczyły niewielką część Dokumentów Google jako zawierające treści niebezpieczne. Spowodowało to, że dokumenty te zostały automatycznie zablokowane. Błąd ten został już naprawiony i użytkownicy powinny mieć pełny dostęp do swoich dokumentów. Ochrona przed wirusami, złośliwym oprogramowaniem i niebezpiecznymi treściami są kluczowe dla bezpieczeństwa naszych użytkowników. Przepraszamy za zaistniałe problemy i jednocześnie wprowadzamy usprawnienia, które pozwolą uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości."
Komentarze