Poczta Polska jest liderem pod względem dostawców towarów zakupionego w sklepach internetowych. Ponad połowa badanych (tj. 55%) sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się firmy kurierskie DHL, DPD i InPost.
Należy podkreślić, że rośnie liczba sklepów obsługujących większą liczbę zamówień – na poziomie od 1 do 5 tys. miesięcznie. Natomiast spada udział sklepów wysyłających poniżej 100 paczek w miesiącu. W porównaniu z zeszłym rokiem, spada liczba zamówień o wartości nie przekraczającej 50 zł oraz w przedziale 501-1000 złotych. Klienci częściej dokonują w sklepach internetowych zakupów, za które płacą od 51 do 500 złotych.
Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału - niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek - komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.
Badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i
Opinia. Objęło ono 315 firm z branży e-commerce z obrotami w ciągu ostatnich 2
lat poniżej 100 mln zł i z wykazanym zyskiem za ubiegły rok, jak również
wzrostem obrotów r/r. Badanie zostało przeprowadzone techniką CATI i CAWI w
okresie maj-wrzesień 2017.
Komentarze