Poczta Polska informuje klientów, że możliwy jest darmowy zwrot rzeczy zakupionych przez internet w ofercie Allegro Smart. Gorący okres przedświątecznych zakupów (oraz ewentualnych poświątecznych zwrotów) to dobry moment na taką promocję.
Przypomnijmy, że każdemu konsumentowi dokonującemu zakupu przez internet od przedsiębiorcy przysługuje tzw. zwrot konsumencki. Jest na to czas w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, kiedy to nabywca może się po prostu rozmyślić i towar zwrócić do sklepu bez potrzeby tłumaczenia się dlaczego rezygnuje z zakupu. Zasadą jednak jest, że koszt zwrotu, a więc przesyłki z powrotem do sklepu ponosi konsument.
Zgodnie z regułą, że praw konsumenta nie można ograniczać, za to można je dowolnie rozszerzać, Poczta Polska oferuje swoim klientom darmową przesyłkę zwrotną. Promocja dotyczy konsumentów korzystających z programu Allegro Smart, którzy skorzystali z opcji „Odbiór w punkcie”. Zakupy zamówione w ramach Allegro Smart można odebrać w kilku różnych punktach – przede wszystkim w placówkach pocztowych, ale także w sklepach Żabka, na stacjach Orlen oraz w kioskach i salonikach Ruchu.
Aby skorzystać z darmowej przesyłki zwrotnej należy zapakować zwracany towar, wydrukować etykietę zwrotną i udać się z tak przygotowaną przesyłką do najbliższej placówki Poczty Polskiej. Należy również wypełnić formularz, który znajduje się w zakładce „Kupione” na koncie internetowym klienta. Pamiętać należy przy tym, że nie we wszystkich przypadkach zakupionych rzeczy zwrot konsumencki będzie możliwy. Wyjątki dotyczą np. produktów spożywczych i produktów spersonalizowanych.
Komentarze