59% kupujących dokonuje takiej transakcji co najmniej raz w miesiącu. „Najpopularniejsze kierunki zakupowe wskazują, że w e-handlu odległości i granice nie są barierami” – podaje PayU w komunikacie.
Chińską platformę sprzedażową AliExpress zna 73% badanych, którzy robią e-zakupy za granicą. Poza Chinami, chętnie wybierane są także sklepy internetowe z Niemiec (29%), Wielkiej Brytanii (29%) i Stanów Zjednoczonych (20%).
Joanna Pieńkowska-Olczak country manager PayU w Polsce komentuje:
Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych zyskują na popularności. Według prognoz, do 2020 roku aż jedna trzecia światowego rynku e-commerce będzie transgraniczna Zachowania polskich e-konsumentów odzwierciedlają globalne trendy. Kluczowymi czynnikami, które mogą skłonić Polaków do jeszcze częstszych zakupów w zagranicznych sklepach internetowych są niższe ceny produktów, połączone z darmową dostawą, a także możliwość skorzystania z dobrze znanych, lokalnych metod płatności
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1250 respondentów w październiku 2017 r. przez firmę badawczą SW Research, na zlecenie PayU.
Komentarze