Nasi rodacy kupują w sieci coraz więcej i więcej. Rynek handlu elektronicznego w Polsce powiększy się o 25 proc. – to jeden z najlepszych wskaźników w Europie.
Jak przewidują eksperci, w 2019 roku przewidywany w naszym kraju wzrost popularności zakupów internetowych wyniesie 25 proc. Jest to jeden z najwyższych wskaźników w Europie i nic nie wskazuje na odwrócenie tego trendu. Tak twierdzą specjaliści z Ecommerce Europe, którzy we współpracy z EuroCommerce, grupującą czołowych sprzedawców detalicznych na kontynencie, opublikowali najnowszy raport.
Są jednak kraje, które nawet nas w tym przebijają. Pod względem zamiłowania do internetowych zakupów lepsi okazują się Bułgarzy i Rumuni. Jednak to właśnie Polska poziomem wartości zakupów zbliżyła się właśnie do znacznie bardziej zamożnej Szwajcarii.
Liderami zestawienia pozostają Niemcy i Brytyjczycy, gdyż w rozwiniętych gospodarkach zakupy w sieci cieszą się zdecydowanie większą popularnością. W Polsce zakupy w ten sposób robi ok. 60 proc. osób, czyli ok. 15 mln. Na Zachodzie – w Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji – nawet 85-90 proc. Polacy wydają też relatywnie mniejsze kwoty, co wynika ze znacznie mniejszej zamożności.
Wśród najpopularniejszych polskich sklepów internetowych w Polsce autorzy raportu wymieniają Allegro, Empik, Euro RTV AGD, Media Expert, Zalando, Eobuwie, Castoramę, Leroy Merlin i iPerfumy (Notino). Wzrost polskiego rynku e-commerce przewidują też inni analitycy. Według raportu interaktywnie.com pt. „E-commerce 2019” w tym roku Polacy wydadzą w internecie aż 50 mld zł. Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie.
Komentarze