Oczywiście nie wszyscy, ale całkiem pokaźna część naszych rodaków zamierza kupić w tym roku prezenty świąteczne w internecie. 38% Polaków w ogóle nie zamierza w tym celu odwiedzić sklepów tradycyjnych. Pod tym względem nasz kraj znajduje się w czołówce europejskiej.
Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte – Zakupy świąteczne 2017, wśród przebadanych krajów europejskich jedynie Holandia, Niemcy i Wielka Brytania uzyskały większy odsetek kupujących jedynie w sieci. Uczestnicy badania zadeklarowali, że na cele zakupów przez internet wydadzą 42% budżetu przeznaczonego na prezenty.
Internet oprócz tego, że jest miejscem do robienia zakupów, to jest przede wszystkim kopalnią pomysłów na prezenty. 53,5% Polaków szuka inspiracji w sieci, co jest trzecim wynikiem wśród ankietowanych krajów, po Grecji i Włoszech. W internecie poszukujemy przed wszystkich prezentów technologicznych (65,5%) i filmowych (62,9%). Z kolei sklepy tradycyjne inspirują nas przy poszukiwaniu prezentów w kategorii żywność i napoje (52,7%) oraz upominków do domu (41,9%).
Aż 52% Polaków pytanych, co zrobią jeśli prezentu nie znajdą w sklepie stacjonarnym odpowiedziało, że poszukają go w sieci. Polska osiągnęła pod tym względem drugi wynik wśród analizowanych państw. Tylko 35% naszych rodaków zamierza szukać w takiej sytuacji prezentu w innym sklepie stacjonarnym, co jest drugim najniższym wynikiem w ankiecie.
Wśród podanych powodów popularności zakupów w sieci króluje dowolność pory dnia kiedy możemy je robić (75%) oraz wygodna dostawa do domu (70%). Za to za największą zaletę zakupów tradycyjnych uważamy możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (78%), to że swoje zakupy otrzymujemy do ręki (77%) oraz ochronę danych osobowych (71%).
Komentarze