Platforma ta należy do chińskiego giganta e-commerce Alibaba. Aliexpres znajduje się w czołówce najpopularniejszych serwisów zakupowych w Polsce.
W ciągu ostatniego roku liczba jego użytkowników zwiększyła się dwukrotnie - podaje "Rzeczpospolita".
Dzięki podwojeniu liczby użytkowników, Aliexpress jest już trzecią najpopularniejszą platformą handlową w naszym kraju. Ustępuje tylko takiemu potentatowi rynku jakim jest Allegro oraz Ceneo. Statystki pozwalają nam przypuszczać, iż polscy konsumenci, mimo tego iż niechętni wobec zagranicznych zakupów, są kuszeni niskimi cenami, które zachęcają do zakupów na chińskim portalu.
Dość spore zainteresowanie Polaków serwisem Aliexpres nastąpiło bez jakiejkolwiek większej kampanii reklamowej ze strony portalu. Można tylko przypuszczać, jak wzrosłaby popularność tej platformy zakupowej, gdyby przeznaczyła ona odpowiednie środki pieniężne na kampanię marketingową. Czy potentat rynkowy Allegro mógłby poczuć się zagrożony? Swoich sił na polskim rynku próbował już amerykański e-bay. Rezultaty nie są powodem do dumy dla Amerykanów.
"Rzeczpospolita" podaje, że głównym powodem korzystania z zagranicznych zakupów internetowych Polaków są niższe ceny. Należy również pamiętać o minusach takich zakupów, do których oczywiście należy czas oczekiwania. Nie bez znaczenia jest też bariera językowa, która może prowadzić do wielu nieporozumień. Kwestia ewentualnej reklamacji również może rodzić pewne przeszkody. Do tego dochodzi ryzyko zwykłych oszustw, których ofiarami padają użytkownicy zarówno na polskich jak i chińskim portalach.
Komentarze