Z tegorocznego badania firmy Blue Media „Podejście Polaków do fintechu” wynika, że naszym największym zaufaniem wciąż cieszą się banki. Polacy z rezerwą odnoszą się do powierzania swoich danych do bankowości internetowej innym podmiotom.
Mimo, iż prawie połowa badanych deklaruje zaufanie do technologicznych koncernów, takich jak Google, Apple, Facebook czy Amazon to nie oznacza jeszcze gotowości do skorzystania z ich usług finansowych. Takie usługi umożliwia wchodząca w tym roku w życie unijna dyrektywa PSD2. Dzięki niej inne poza bankiem podmioty, które będą dysponowały danymi klienta do logowania w jego bankowości internetowej, będą mogły inicjować w jego imieniu płatność w określonej kwocie do określonego odbiorcy. Chodzi np. o sklepy internetowe czy firmy technologiczne.
Okazuje się, że do udostępniania swoich danych bankowych podmiotom zewnętrznym podchodzimy z dużym dystansem. Jest na to gotowych zaledwie 12 proc. badanych Polaków. Co trzecia osoba spośród tych, które byłyby skłonne udostępnić swoje dane do logowania deklaruje, że mogłaby je przekazać innemu bankowi (33 proc.). W dalszej kolejności znajdując się: zaufany sklep internetowy (24 proc.), firma telekomunikacyjna (23 proc.), operator płatności (19 proc.). Najmniejszym zaufaniem cieszą się takie podmioty jak Google czy Facebook (8 proc.).
Metodą badania użytą przez Blue Media było badanie internetowe CAWI z wykorzystaniem Internetowego panelu badawczego. Zrealizowano łącznie 1057 wywiadów na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej. Próba badawcza: Polacy w wieku 18-65 lat. Próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć, województwo i wielkość miejsca zamieszkania.
Komentarze