W maju br. na zlecenie Aasa Polska zostało przeprowadzone przez Kantar Public badanie na ogólnopolskiej grupie 1000 Polek w wieku 45-70 lat wykluczonych cyfrowo lub korzystających z internetu w małym stopniu (kilka razy w miesiącu bądź rzadziej). W skali całego kraju okazuje się, że spośród 6,7 mln kobiet w tym właśnie przedziale wiekowym blisko 30 proc. z nich, czyli około 2 mln, rzadko lub w ogóle nie korzysta z internetu.
Problemem Pań jest niska samoocena swoich kompetencji i umiejętności cyfrowych. Dotyczy to zarówno obsługi komputera czy urządzeń mobilnych, jak i radzenia sobie z wyszukiwaniem informacji w sieci. Największe kłopoty sprawiają im zakupy online oraz płatności internetowe.
58% ankietowanych Polek deklaruje, że nie odczuwa potrzeby korzystania z Internetu. Jednak pozostała część wskazuje, że jedyną realną przeszkodą jest brak podstawowych umiejętności w zakresie obsługi komputera czy urządzeń mobilnych, spowodowany przede wszystkim tym, że Panie nie miały okazji się tego nauczyć. Zdecydowana większość z nich, bo 85% twierdzi, że naukę można zacząć w każdym wieku oraz że cyfrowe umiejętności przydają się w realnym życiu – np. w kontaktach z bliskimi czy załatwianiu codziennych spraw.
Aasa Polska uruchomiła specjalny program edukacyjny „aasy netu”, udostępniając wszystkim Paniom platformę edukacyjną z bezpłatnymi, multimedialnymi materiałami edukacyjnymi, pod adresem: www.aasynetu.pl
Komentarze