Porzucanie koszyków zakupowych stanowi jedno z najpoważniejszych wyzwań dla sklepów internetowych. Atrakcyjne ceny i szeroka gama produktów mogą przyciągnąć klientów, jednak nie zawsze zapewniają dokończenie transakcji. Na decyzję o finalizacji zakupu wpływają również kluczowe elementy, takie jak dostępne metody płatności i dostawy, wygląd strony bądź aplikacji mobilnej. Jeśli te aspekty nie spełniają oczekiwań klientów, istnieje duże ryzyko, że zrezygnują oni z zamówienia.
Porzucanie koszyków jest zjawiskiem powszechnym w globalnym e-commerce. Dla właścicieli sklepów internetowych stanowi to poważne wyzwanie, które można częściowo zniwelować poprzez usprawnienie procesu zakupowego. Kluczowe działania to skrócenie ścieżki zakupu, uproszczenie formularzy oraz zwiększenie intuicyjności strony, co może pomóc w zwiększeniu liczby pomyślnie zakończonych transakcji.
Pewnym rozwiązaniem na tego typu problem może być InPost Pay w aplikacji InPost Mobile zainstalowany wewnątrz zakładki "zakupy". Umożliwia on zapisanie wyboru płatności i dostawy. Prz następnych zakupach klient nie musi ponownie uzupełniać rozbudowanych formularzy, które może uznać za zbyt czasochłonne. W jednej aplikacji mobilnej Klienci mają dostęp do wielu funkcji od wyboru płatności, po status zamówienia lub powiadomienia. Podczas wdrożenia InPost Pay przez właścicieli e-sklepów proces transakcji dla klientów będzie prosty oraz łatwy do powtórzenia. Jak informuje InPost wdrożenie InPost Pay znacznie obniżyło wskaźnik porzuconych koszyków. Liczba zakończonych transakcją zamówień wzrosła o około 25%.
Źródło zdjęcia: Image by rawpixel.com on Freepik
Komentarze