Firma Black River Medical Center wydała oświadczenie informujące klientów, że mają podstawy stwierdzić naruszenie bezpieczeństwa, które mogło spowodować ujawnienie danych osobowych niektórych pacjentów.
Filia w Saint Francis Healthcare System 23 kwietnia wykryła, że pracownik serwisu padł ofiarą oszustwa phishingowego, które dało hakerom dostęp do konta e-mail. To otworzyło atakującym możliwości używania przypomnienia haseł, aby uzyskiwać dostęp do innych platform, a w późniejszym czasie zdobywać informacje poufne o pacjentach.
W toku dochodzenia ustalono, że nieznana, nieautoryzowana osoba trzecia uzyskała dostęp do konta e-mail pracownika i mogła przeglądać lub uzyskać dostęp do poufnych informacji takich jak – nazwiska, adresy, numery telefonów, a w niektórych przypadkach także informacje o leczeniu. – czytamy w oświadczeniu.
Black River twierdzi, że atakujący na szczęście nie uzyskał numerów ubezpieczenia społecznego ani żadnych informacji finansowych lub rozliczeniowych. Dodaje, że nie ma bezpośrednich dowodów na to, iż informacje o pacjencie były rzeczywiście dostępne lub przeglądane. Jednak najgorszy scenariusz musi zawsze być brany pod uwagę w takich sytuacjach.
W tej chwili nie ma dowodów na to, że nieuprawniona strona faktycznie uzyskała dostęp do informacji o pacjencie lub je przeglądała, nie ma również sygnałów jakiegokolwiek wykorzystania danych pacjentów. - mówi szpital. Prywatność i ochrona informacji o pacjencie jest najwyższym priorytetem Centrum Medycznego Black River, które wyraża ubolewanie z powodu wszelkich niedogodności lub obaw związanych z tym incydentem.
Obecnie ataki phishingowe są jedną z najpopularniejszych form cyberprzestępczości. Jego skuteczność jest tak wysoka ze względu coraz bardziej wyszukaną formę, którą przyjmuje. Najlepszych sposobem na uniknięcie padania ofiarą phishingu jest zachowanie ostrożności i unikanie wchodzenia na strony przez linki pochodzące z niezaufanego źródła”. – komentuje Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken. „Należy pamiętać, że phishing często może prowadzić do ogromnych strat finansowych, stąd nasza czujność powinna być wzmożona” dodaje.
Pisma powiadamiające zostały wysłane do pacjentów w dniu 13 czerwca. Zawierają one dodatkowe informacje o incydencie, a także numer, pod który klienci mogą dzwonić do jednostki opieki zdrowotnej w razie jakichkolwiek pytań.
Komentarze