Aż 48 proc. sklepów ma kłopoty związane z funkcjonowaniem serwisu, a przebadano 180 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce.
W badaniu wykorzystano 100 robotów-programów, które odwiedzały e-sklepy i symulowały zachowania 20 klientów chcących w tym samym czasie dokonać zakupów. Sprawdzano występowanie błędów technicznych, które zwracały serwery po każdym kliknięciu oraz szybkość, z jaką ładowała się strona sklepowa po każdym kliknięciu.
Zdaniem autorów badania nie wszystkie błędy są krytyczne i nie zawsze wpływają negatywnie na doświadczenia użytkownika. Pojawiają się jednak w logach systemowych, przez co utrudniają odnalezienie prawdziwych błędów wpływających na satysfakcje użytkowników. W duńskich sklepach internetowych w podobnym badaniu znaleziono błędy techniczne w 37 proc. przypadków.
Wydajność serwisu jest problemem dla 29 proc. polskich sklepów internetowych Co drugi użytkownik chcący skorzystać z ich usług doświadcza problemów z szybkością funkcjonowania strony internetowej. W tym zakresie problemów nie ma jedynie 9 proc. przebadanych e-sklepów, które działają wystarczająco szybko. Wszystkie strony ładują się w nich poniżej 5 sekund. Dłuższy czas oczekiwania może być przyczyną porzucania koszyków zakupowych przez potencjalnych klientów.
Statystyki funkcjonowania sklepów internetowych pokazują, że gdy strona otwiera się średnio 6 sekund zamiast 2 sekund, to 25 proc. użytkowników opuszcza serwis. Z tego 80 proc. nigdy już nie wraca do sklepu. Według doświadczeń Amazona, każde dodatkowe 100 ms ładowania się strony grozi zmniejszeniem sprzedaży o 1 proc.
Komentarze