Jeżeli chcesz reklamować się w sieci Google, masz przynajmniej kilka możliwości. Pierwsza to standardowe kampanie tekstowe w sieci wyszukiwania – reklama Google Ads wyświetla się użytkownikowi, który wyszukuje konkretne produkty lub usługi. Imituje inne linki, ale jest oznaczona dopiskiem „Reklama”. Kolejny sposób to kampanie produktowe, które przedstawiają zdjęcie, tytuł, cenę i nazwę danego produktu. Możesz pomyśleć także o banerach na stronach partnerskich bądź reklamować się na platformie YouTube lub w systemie poczty Gmail.
Największym atutem reklam Google Ads jest wyjątkowo krótki czas oczekiwania na efekty. Podczas gdy działania z zakresu SEO dają rezultaty po pewnym czasie (czasami nawet po kilku miesiącach), wyniki kampanii Ads zobaczysz od razu – w zasadzie tuż po uruchomieniu reklamy. Ponadto masz nie tylko gwarancję emisji (chyba że treść Twojej reklam jest niezgodna z prawem oraz z regulaminem Google), ale i pełną kontrolę nad przebiegiem emisji – możesz weryfikować efekty, zmieniać cele, modyfikować budżet oraz wyłączyć ją w dowolnym momencie. Zwróć uwagę także na możliwość precyzyjnego targetowania przekazu i dotarcia z nim do określonej grupy odbiorców.
Więcej o możliwościach i zaletach Ads-ów przeczytasz tu: https://sempai.pl/oferta/kampanie-google-ads/.
Co do zasady reklama Google Ads to tzw. reklama PCP (ang. pay per click). Płacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie link i np. przejdzie na Twoją stronę internetową. Nie wystarczy jednak ustawić parametrów kampanii i czekać na fakturę z Google. Obowiązuje tu zasada aukcji, czyli licytacja stawek dla danych fraz kluczowych, na które ma się wyświetlać strona.
Podstawowym modelem rozliczania reklamy Google Ads jest CPC, czyli cost per click. To koszt kliknięcia obliczany m.in. na podstawie podanej przez Ciebie maksymalnej stawki, jaką chcesz zapłacić. Precyzyjne określenie tej stawki jest niezwykle istotne – jeśli dobrze to „rozegrasz”, Twoja reklama pojawi się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce, zostawiając w tyle konkurentów. Znaczenie ma tu jednak również:
Przemyślany maksymalny koszt za kliknięcie to sekret udanej kampanii Google Ads. Sekretem jest wydać tak mało, jak to tylko możliwe, ale osiągnąć przy tym jak najlepszy efekt. Pomocny okazuje się wzór na obliczenie VPC, value per click, czyli wartości jednego kliknięcia. W kolejnym kroku dzielimy zysk z reklamy przez liczbę kliknięć. Np. jeżeli zysk z Ads wyniósł 500 zł, a kliknięć było 200, to wartość jednego kliknięcia równa się 2,5 zł.
Wysokość CPC powinna plasować się poniżej VPC – dzięki temu kampania będzie opłacalna i przyniesie większy zwrot z inwestycji.
To, ile kosztuje jedno kliknięcie, zależy przede wszystkim od tego, na ile popularna jest dana fraza. Koszt może wynosić nawet kilkanaście złotych, szczególnie w branży finansowej czy ubezpieczeniowej.
Jako reklamodawcy na pewno zależy Ci na tym, aby precyzyjnie określać stawki dla aukcji reklam. Jeżeli reklamujesz swoje produkty w wyszukiwarce, skorzystaj z Googlowskiego rozwiązania, jakim jest Smart Shopping. Zarówno stawki, jak i kierowanie są ustalane automatycznie. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie jak najwyższego zwrotu z inwestycji w działania reklamowe. Więcej o Smart Shopping i Smart Bidding przeczytasz w tym artykule: https://sempai.pl/blog/smart-bidding-smart-shopping-tips-tricks/.
Oprócz CPC kampanie Google Ads możemy rozliczać według kilku innych modeli:
Reklamy Google Ads to rozwiązanie dla każdej firmy – niezależnie do jej wielkości czy celu kampanii. Możesz precyzyjnie projektować parametry reklam i osiągać wyznaczone cele.
Komentarze