Portal bezpiecznego e-biznesu

„Repolonizacja” e-commerce? Rząd ma plan zdobycia jednego z segmentów rynku

 „Repolonizacja” e-commerce? Rząd ma plan zdobycia jednego z segmentów rynku

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Branża żywnościowa jest jedną z najbardziej zdominowanych przez kapitał zagraniczny w naszym kraju. Duże dyskonty są o wiele popularniejsze i powszechniejsze, aniżeli polskie odpowiedniki. Rywalizację o klienta wygrywają m.in. atrakcyjnością cen oraz marketingiem. Bez wątpienia wejście na nasz rodzimy rynek było dla nich sporo łatwiejsze dzięki wcześniej posiadanemu kapitałowi. Tę sytuację chce zmienić polski rząd na spółkę z niektórymi polskimi sprzedawcami żywności. Planem na rywalizację ma być zaoferowanie klientom nieco innowacji. Powstać ma wspólna platforma e-commerce zajmująca się sprzedażą żywności. To jednak nie jedyne rozwiązanie, które jest brane pod uwagę.
„Repolonizacja” e-commerce? Rząd ma plan zdobycia jednego z segmentów rynku

Na spotkanie zorganizowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zostali zaproszeni przedstawiciele polskich sieci spożywczych. Miało ono na celu opracowanie porozumienia, które pozwoli na zwiększenie konkurencyjności względem zagranicznych dyskontów, które od wielu lat dominują rynek. Sprzedaż online, która w wielu branżach odniosła prawdziwy sukces, nie jest jeszcze specjalnie rozpowszechniona w handlu żywnością. Stąd sztandarowym pomysłem biznesowym ma być właśnie zainicjowanie takiego sposobu sprzedaży, który byłby swego rodzaju rewolucją. Z pomocą w realizowaniu planu ma przyjść właśnie rząd wraz z Krajową Grupą Spożywczą, która mogłaby zaopatrywać sprzedawców. Głosy co do takiego modelu biznesowego są podzielone, natomiast sama platforma ma być już w tym momencie testowana. Bardzo możliwe, że wkrótce praktyka pokaże, czy sam pomysł był trafiony.

Na spotkaniu poruszone zostały także inne kwestie. Podnoszony był temat nieuczciwej konkurencji, którą praktykować mają największe zagraniczne dyskonty działające na naszym rynku. Zdaniem polskich przedsiębiorców, UOKiK nie nakłada kar ekwiwalentnych do poczynionych przez wspomniane przedsiębiorstwa naruszeń. Brak dotkliwości takich kar sprawia, że mogą sobie one poczynać na rynku coraz śmielej. Propozycją, która miałaby „wyrównać szansę” pomiędzy konkurentami, byłoby informowanie za pomocą mediów państwowych o wszelkich karach i stwierdzonych nieuczciwych praktykach dokonywanych przez wspomniane sieci. Możliwe, że UOKiK weźmie także pod uwagę zwiększenie wysokości nakładanych kar. Obecnie jednak jest to jedynie sfera domniemań oraz rozważań. Dialog na linii rząd-przedsiębiorcy ma być kontynuowany.

Źródło zdjęcia: Image by Freepik

Komentarze

‹ Poprzedni artykułDane finansowe KRS – jak je sprawdzić? Następny artykuł ›Czy gwarancja skraca termin do złożenia reklamacji?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Fortuny - kalendarze

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się