Badania polskiego rynku pokazują, że aż 38 % klientów dokonuje zakupów w Internecie co najmniej raz na pół roku. Zakupy w sieci robione dwa razy w miesiącu deklaruje aż 12 % badanych. W porównaniu z zeszłorocznymi statystykami można zauważyć nieznaczny spadek, dokładnie o 1%. Rynek sprzedaży wciąż się rozwija. Łączy się to z rozwojem sieci światłowodowej w kraju. Należy pamiętać, iż nadal niewielu klientów w Polsce dokonuje zakupu przez Internet z częstotliwością raz w tygodniu. Jedynie 2 % klientów robi zakupy tak często.
Dwadzieścia cztery procent wśród kupujących przez Internet to osoby robiące zakupy raz na pół roku. Taką odpowiedź wskazało o 8 % więcej respondentów niż przed rokiem. Klienci w Polsce coraz chętniej sięgają po ten sposób robienia zakupów, jednak dalej jest to skromna liczba.
Fakt, iż wielu klientów miało nieprzyjemne doświadczenia z zakupami poprzez Internet, nie sprzyja poprawie statystyk. Niestety przytrafiło się to aż 45 % badanych klientów. Dodatkowo 17 % internetowych klientów doświadczyło nieterminowości w dostawie zamówionych produktów. Dla porównania w 2016 roku było to 16%, zatem tendencja wzrostowa. Wśród ankietowanych aż 15 proc. otrzymało nie ten produkt, który był zamówiony. W 2016 r. było to tylko 10%. Natomiast 12 % respondentów doświadczyło utrudnionego kontaktu ze sprzedawcą (w 2016 r. było to 9 proc.). Aż 11% klientów otrzymała towar z wadami (uszkodzony). W zeszłym roku otrzymanie takiego towaru deklarowało 9% nabywców.
Na koniec aż do 7 % klientów sklepów internetowych nigdy nie otrzymało ani towaru na podany przez nich adres, ani wpłaconych pieniędzy. Dalsze 4 % ankietowanych podało, że miało problemy związane ze zwrotem towaru i pieniędzy. Niestety pokazuje to, że co dziesiąty klient sklepu internetowego wcale nie dostał zakupione przez siebie produkty, stracił wpłacone pieniądze lub miał kłopot z ich zwrotem.
Komentarze