W lutym 2016 r. UOKiK wydał decyzję z zakresu ochrony zbiorowych interesów konsumentów z uwagi na nieprawidłowe praktyki Allegro. Głównym zarzutem wobec Allegro był fakt, iż spółka nie informowała w swoim regulaminie o zasadach udzielania konsumentom ostrzeżeń oraz zawieszania ich kont w przypadku ubiegania się przez sprzedających o zwrot prowizji w związku z niewykonaniem umowy zawartej za pośrednictwem serwisu aukcyjnego.
Postępowanie Allegro został uznane przez UOKiK jako czynności naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazał ich zaniechanie. Jednocześnie UOKiK zobowiązał spółkę do publikacji treści decyzji na swojej stronie allegro.pl i utrzymywania jej przez okres 1 miesiąca.
W uzasadnieniu wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który podtrzymał decyzję UOKiK, został jasno podkreślone, iż prowadzenie działalności gospodarczej musi być transparentne, a praktyka Allegro była niezgodna z ustawą o świadczeniu usług drogą elektronicznych.
Komentarze