Pierwszym etapem współpracy z agencją SEO zawsze jest określenie swoich potrzeb. Przedsiębiorstwo przedstawia swoje plany i oczekiwania w zakresie sukcesu branżowego. Konieczne jest również szczegółowe przedstawienie działalności, jej specyfiki, grupy docelowej i wielu innych kwestii. Doświadczeni specjaliści z agencji wiedzą doskonale, jak przeprowadzić rozmowę z klientem i jakie informacje powinni od niego uzyskać. Przed przygotowaniem strategii trzeba także przedstawić swój budżet i oczekiwany czas współpracy. Znając już wszystkie niezbędne informacje, agencja SEO może przejść do tworzenia strategii działania.
Pierwotna strategia działania musi zostać zweryfikowana w procesie audytu. Każda dobra agencja SEO przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania przeprowadza audyt. Sprawdzana jest strona internetowa firmy – zarówno pod kątem technicznym, jak i treści. Następnie analizie poddaje się aktualną sytuację SEO witryny, poziom konkurencji i inne aspekty, które należy wziąć pod uwagę, tworząc ostateczną strategię działania. Przeprowadzenie audytu skutkuje raportem, na którego podstawie tworzy się konkretną strategię pozycjonowania.
Jedną z podstawowych strategii prowadzących do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania jest praca nad jej strukturą. Od dopracowania technicznego witryny zależy, jaką ogólną ocenę dostanie ona od Google, a więc czy pozycjonowanie pod konkretne frazy będzie dawało pożądane efekty. Konieczne są między innymi: skracanie linków, kompresja plików, optymalizacja kodów, i wiele innych działań.
Działaniem niezbędnym dla skutecznego pozycjonowania jest optymalizacja strony również pod kątem treściowym. Podstawę stanowi umieszczenie na stronie odpowiednich fraz kluczowych. Ważne jest jednak, aby zamieścić je w odpowiedniej częstotliwości. Ponadto znaczenie ma czytelność tekstów, nie bez znaczenia jest również ich wartość merytoryczna. W zależność od przyjętego planu działania niezbędne może być również stworzenie dodatkowych podstron i wypełnienie ich stosowną treścią – na przykład pod pozycjonowanie lokalne.
Aby uzyskać imponujące efekty pozycjonowania, działania trzeba prowadzić również poza witryną docelową. Chodzi tutaj głównie o link-building, czyli budowanie renomy firmy w sieci. Link-building to nic innego, jak pozyskiwanie linków zewnętrznych do strony firmowej, w tym do jej poszczególnych podstron.
Agencja SEO na wiele sposobów pomaga firmom wyróżnić się w internecie. Strategie powstają na bazie oceny specyfiki i potrzeb firmy i audytu SEO. Następnie zostaje przeprowadzona optymalizacja techniczna i treściowa strony. Skuteczną strategią jest też link-building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych do witryny firmowej.
Komentarze