Co z punktu widzenia konsumenta wydaje się świetną informacją, z punktu widzenia producentów stanowi największy koszmar.
Obecnie zdarzają się sytuacje, że po 2-3 lata od zakupu smartfon staje się niemal całkowicie bezużyteczny - albo przez fakt, że musimy korzystać ze starej i dziurawej wersji systemu, albo dlatego, że urządzenia nie możemy w żadne sposób naprawić.
Na chwilę obecną, producenci smartfonów z systemem Android udostępniają aktualizacje systemowe przez około 2-3 lata od premiery urządzenia. Okres ten ulega wydłużeniu w przypadku smartfonów z „górnej półki” natomiast ulega skróceniu w przypadku smartfonów z niższej półki cenowej
Z kolei, Apple zapewnia wsparcie techniczne dla swoich urządzeń przez 4-5 lat. Firma z Cupertino słynie natomiast z tego, że mocno utrudnia swoich klientom samodzielną naprawę uszkodzonego sprzętu, za co w przeszłości była wielokrotnie krytykowana.
Warto jednak się zastanowić, czy wydłużenie czasu wsparcia technicznego do 7 lat nie spowoduje podwyższenia cen smartfonów, a co za tym idzie zmiany, których celem jest wsparcie konsumentów, nie odwróci się przeciwko nim.
Komentarze