Jak najkrótszy kontakt z kurierem to obecnie najważniejsza zaleta przedpłaty. W chwili obecnej, kontakt z kurierem ogranicza się do przekazania mu informacji przez drzwi o pozostawieniu paczki pod drzwiami. Zresztą kurierzy, którym również nie zależy na kontakcie z odbiorcą, odkładają paczkę pod wskazany adres, a następnie dzwonią na dzwonku i szybko się oddalają. Oba przypadki w obecnej sytuacji są zrozumiałe. Tym samym zdecydowanie nikt zarówno klient, jak i kurier, nie zamierza marnować czasu, a tym bardziej narażać swojego życia i zdrowia i rozliczać się za odbieraną przesyłkę.
Jak informuje firma Blue Media, która obsługuje blisko 10 tysięcy sklepów internetowych, tylko w ciągu ostatniego miesiąca obroty sklepów wzrosły o 10%.
Przed wybuchem epidemii około połowa naszych klientek wybierała przy zakupach formę płatności za pobraniem. Wybór płatności online zaczęliśmy sugerować naszym klientkom już od piątku 13 marca, czyli tuż po ogłoszeniu decyzji o zamknięciu szkół, ale jeszcze przed wstrzymaniem działalności restauracji i lokali usługowych. W ciągu dwóch dni odsetek płacących online wzrósł o 20 punktów procentowych, co dało nam jasny sygnał, że klientki są w stanie zmienić swoje zachowania zakupowe. Dlatego w poniedziałek 16 marca wyłączyliśmy możliwość wyboru płatności przy odbiorze - mówi Jarosław Ruciński, dyrektor ds. ecommerce w spółce BBK, właściciela marki home&you
Płatność za pobraniem jest zdecydowanie bezpieczną i wygodną formą płatności. Klient dopiero w chwili odbioru towaru musi dokonać płatności, a dodatkowo w przypadku zauważenia jakichkolwiek oznak uszkodzenia przesyłki może podjąć błyskawiczną decyzję o rezygnacji z zakupu. Jak wynika, z badania przeprowadzonego przez firmę Blue Media klienci ze starszej grupy wiekowej (tj. powyżej 45 roku życia) chętniej wybierają tradycyjne płatności, takie jak pobranie. Młodsi wybierają płatności online.
O ile, płatność elektroniczna w dużych (znanych) sklep internetowych nie wiąże się z ryzykiem, to zupełnie inna sytuacja ma miejsce w przypadku sklepów nieznanych, które bardzo często za pośrednictwem fałszywych „bramek” płatności – wyłudzają dane. Co ważne, zazwyczaj klienci, w poszukiwaniu tańszego produktu wybierają właśnie tego rodzaju sklepy i całkowicie ignorują ograniczone formy płatności wyłącznie do przedpłaty na konto bankowe lub płatności elektroniczne. Tym samym, w tego rodzaju przypadkach warto pamiętać o płatności za pobraniem, a w przypadku braku tego rodzaju opcji płatności w nieznanym sklepie, warto sprawdzić legalność tego sklepu.
Komentarze