Najpopularniejszy w naszym kraju muzyczny serwis streamingowy rozpoczął weryfikację tych użytkowników, którzy wykupili tzw. abonament rodzinny. Spotify sprawdza, czy faktycznie wszystkie osoby korzystające z takiego abonamentu są rodziną.
Premium dla Rodziny – jedyne 29,99 zł na miesiąc. Tak Spotify reklamuje bardzo korzystny plan dla użytkownika oraz pięciu członków jego rodziny. Warunek jest jeden – wszystkie osoby powinny mieszkać pod tym samym adresem. Oferta jest bardzo atrakcyjna, gdyż po przeliczeniu na 6 osób miesięczny koszt dostępu do serwisu muzycznego spada do 5 zł w porównaniu do wykupienia pojedynczego konta za 19,99 zł/mies. Zdarza się więc, że wiele osób, zamiast korzystać z konta personalnego, dogaduje się ze znajomymi i zakłada konto „rodzinne”.
Jak podają serwisy Spiegel Online i Quartzy, Spotify zaczęło rozsyłać e-maile weryfikacyjne. W ich treści znajduje się link, przekierowujący na stronę z poleceniem „confirm your home address” (potwierdź swój adres domowy). Serwis internetowy Quartzy spróbował skontaktować się z przedstawicielami usługi Spotify, żeby uzyskać komentarz do sytuacji. Firma odpowiedziała:
Spotify testuje obecnie ulepszenia w zakresie obsługi kont rodzinnych, za pomocą małych grup użytkowników na wybranych rynkach. Zawsze testujemy nowe produkty i rozwiązania, ale nie możemy podać żadnych szerszych informacji na ten temat.
Komentarze