Jego użytkownicy mogą spodziewać się nałożenia bana na swoje konto, jeżeli będą korzystać z oprogramowania do blokowania reklam.
Spotify to serwis to transmitowania muzyki, z którego obecnie korzysta około 207 milionów osób z całego świata. Użytkownicy mają możliwość zapewniania sobie rozrywki na dwa sposoby – w trybie bezpłatnym oraz płatnym. Usługa Premium pozwala odtwarzać muzykę bez konieczności zapoznawania się z materiałami reklamowymi. Wykupowanie jej stanowi ogromne źródło dochodów dla właścicieli serwisu. Są one jednak ograniczane ze względu na działania użytkowników, polegające na blokowaniu treści reklamowych. Według danych przedstawionych przez Spotify, w całym 2018 roku z oprogramowania blokującego reklamy skorzystało około 2 milionów użytkowników. Stanowi to w przybliżeniu 1,3% wszystkich osób korzystających z platformy. Szacuje się, że straty serwisu z tego tytułu osiągnęły w minionym roku około 1,8 miliona dolarów.
Od 1 marca zmiany w regulaminie mają objąć wszystkich użytkowników Spotify. W Niemieckim regulaminie zapisy o zakazie korzystania z reklam pojawiły się już w sierpniu 2018 roku, a w Stanach zjednoczonych i Wielkiej Brytanii 7 lutego 2019. Wkrótce można się spodziewać modyfikacji również w polskim regulaminie serwisu. Zmiany dotyczące zasad korzystania z platformy dotyczą punktu 9 regulaminu, który mówi o zakazie używania programów blokujących reklamy. Karane będzie zarówno używanie tego typu oprogramowanie, jak i jego tworzenie i dystrybucja. Informacja o zmianach została szczegółowo opisana w wiadomościach mailowych przesłanych do użytkowników. Powiadomienie mailowe zostanie również wysłane do każdej osoby, która złamie nowy punkt regulaminu. W pierwszej kolejności użytkownik taki otrzyma ostrzeżenie z prośbą o usunięcie zabronionego oprogramowania. Jeżeli nadal będzie z niego korzystał, wtedy może się spodziewać szeregu kar z usunięciem konta włącznie.
Komentarze