Złotym środkiem wydaje się być dropshipping, który staje się coraz powszechniejszym modelem sprzedaży na Allegro.pl. Aukcje internetowe oraz sprzedaż produktów powinny zawierać rzeczy, które użytkownik posiada na stanie. Jednakże zawierając umowę z wybranym dostawcą (hurtownią) sklep internetowy staje się niejako pośrednikiem sprzedaży. W takim przypadku można wystawiać produkty, których sprzedawca nie posiada w magazynie, ponieważ w rzeczywistości wysyła je inna firma (dostawca). Jest to dopuszczalna przez prawo metoda prowadzenia działalności handlowej oraz sprzedaży.Tak naprawdę model ten niczym się nie różni od sprzedaży poprzez zwykły sklep internetowy.
Niewątpliwą zaletą prowadzenia sprzedaży w tym modelu jest rozmaitość oferty, którą wciąż można rozbudowywać. Wszystkie produkty, które posiada w swoim asortymencie hurtownia (dostawca), mogą pojawić się w ofercie sklepu na Allegro.pl. Kolejnym plusem jest możliwość zaoferowania konkurencyjnej ceny, dzięki ograniczeniu kosztów inwestycji m.in. w magazynowanie oraz transport. Jedyne koszty jakie musi ponieść sprzedawca to koszt wystawienia produktu oraz prowizje za sprzedaż.
"Są plusy dodatnie i plusy ujemne"
Sprzedaż w modelu dropshipping posiada wiele walorów, ale jak głosi przysłowie: nie ma róży bez kolców.
Podstawowym problemem, który może pojawić się w tego typu systemie sprzedaży jest brak większego wpływu na działania dostawcy, który może nie wywiązać się ze swojego zobowiązania wobec sprzedawcy. Wymaga to ciągłego monitorowania, dobrego kontaktu i zaufanych relacji handlowych z dostawcą. Kolejną wadą jest długi okres oczekiwania na produkt. Można jednak zaobserwować zmiany w tym zakresie, gdyż czas przesyłki w tego typu transakcjach ulega sukcesywnej redukcji. W celu uniknięcia pytań niecierpliwych i dociekliwych klientów warto określić w karcie sprzedaży produktu minimalny oraz maksymalny czas dostawy np. 1-7 dni. Minusem jest również brak możliwości dokładnego opisu produktu oraz udzielenia odpowiedzi na szczegółowe pytania klientów dotyczące wyglądu, kształtu, koloru i właściwości produktu. Sprzedawca nie znajduje się w posiadaniu produktu, zatem trudno będzie mu określić precyzyjnie wszystkie jego cechy.
Pomimo pewnych ułomności system dropshippingu pozwala łatwo zarządzać sprzedażą na Allegro, nie stwarzając negatywnych opinii wystawianych przez klientów, a przy odpowiednim zaangażowaniu i wiedzy każdy profesjonalny przedsiębiorca z łatwością zamieni wyżej opisane wady w dodatkowe zalety.