Z raportu brytyjskiej firmy Stuart wynika, że dla 39% klientów wygoda zakupów jest nawet ważniejsza niż sama cena produktów. Tylko 25% kupujących online twierdzi, iż przy wyborze towarów i sklepu kieruje się wyłącznie kwotą do zapłaty. Prawie 40% klientów oczekuje możliwości zakupu z dostawą tego samego dnia, a prawie 3/4 z nich chętnie zapłaci więcej, jeśli zakupy trafia do ich drzwi jeszcze tego samego dnia.
W branży oczywiście słychać głosy, iż dostawa w tym wariancie balansuje na granicy rentowności i ma wciąż niszowy charakter, natomiast na jej wprowadzenie mogą pozwolić sobie duzi gracze w celu podniesienia konkurencyjności. Jest to pogląd jak najbardziej mylny – mówi Michał Bąk z CMO firmy kurierskiej PickPack.
Z badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, wynika iż 38% Polaków kupujących w sieci uważa, że długi okres oczekiwania na przesyłkę jest jednym z głównych problemów rodzimego e-handlu.
Z obserwacji firmy kurierskiej PickPack wynika, że zapotrzebowanie na usługę dostawy tego samego wzrasta w dużych aglomeracjach np. Warszawie lub Trójmieście i dotyczy głównie segmentu upominkowego sektora e-commerce. Dostawa kwiatów tego samego dnia cieszy się w tym przypadku największą popularnością. Coraz więcej kwiaciarni przekonuje się do skuteczności wyspecjalizowanych firm kurierskich, co zwalnia je z konieczności ponoszenia kosztów dostawy we własnym zakresie.
Usługa sprawdza się świetnie w dużych ośrodkach miejskich. Warszawa czy Trójmiasto to idealny rynek dla podmiotów specjalizujących się w dostawie tego samego dnia. Mimo to wiele lokalnych sklepów internetowych w tych miastach wciąż nie posiada w ofercie dostaw w modelu same day delivery. Usługa jest wciąż na Polskim rynku nowością. Odbiegamy tu nawet od wielu miast naszego regionu, albowiem w Pradze tego typu usługi są już przyjętym standardem – twierdzi Michał Bąk.
Komentarze