Twoja Telekomunikacja nie tylko udawała przed konsumentami ich dotychczasowych operatorów, ale także utrudniała odstąpienie od zawartej umowy, gdy konsumenci zorientowali się w oszustwie. Pracownicy tej firmy odwiedzali potencjalnych klientów pod różnymi pretekstami, powołując się na nowe oferty, zniżki, wdrażanie usług cyfrowych.
Prezes UOKiK Marek Niechciał wyjaśnił:
Dostaliśmy mnóstwo skarg od osób starszych i ich rodzin. Przedstawiciele TT nie informowali, że złożenie podpisu pod podsuwanymi dokumentami oznacza zmianę operatora telekomunikacyjnego. Zataili, że niższy abonament będzie obowiązywał tylko przez dwa miesiące. Naruszyli podstawowe obowiązki informacyjne.
Jako przykład nieuczciwej praktyki UOKiK opublikował treść jednej ze skarg od osób starszych:
Co najważniejsze nie zostawił mi umowy. Kurier powiedział, że mnie nic nie jest potrzebne, bo to chodzi tylko o obniżenie abonamentu. Ja nic nie wiedziałam o tym, że zawieram umowę z jakąś inną firmą. Dopiero, kiedy otrzymałam aparat telefoniczny zorientowałam się, że zostałam oszukana. Co najgorsze ja nie mam teraz podłączonego telefonu, odłączono mi sygnał. Mieszkam sama, mam 85 lat, utrzymuję się z niskiej emerytury, nie stać mnie na wykupienie wszystkich zalecanych leków, potrzebuję być w stałym kontakcie z lekarzami.
Każdy dotychczasowy klient tej firmy, który czuje się przez nią oszukany, może skontaktować się z Prokuraturą Okręgową w Płocku, która prowadzi postępowanie ws. Twojej Telekomunikacji. Bezpłatnej pomocy udziela również rzecznik konsumentów.
Komentarze