Przyczyną było wprowadzanie w błąd konsumentów reklamami suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior.
Reklamy ww. produktów były emitowane w telewizji i Internecie w 2015 i 2016 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziło to, że fabuła, ale także scenografia oraz scenariusz reklam mogły sprawiać u konsumentów wrażenie, że chodzi o środki mające właściwości lecznicze.
Suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom – są środkami spożywczymi, czyli żywnością. – pisze UOKiK.
Za wprowadzające w błąd w przypadku suplementu diety uznano hasła sugerujące lecznicze właściwości RenoPurenu: "Nie odwołujemy wizyt? – Nie, zatoki już w porządku, mam RenoPuren". W reklamie podawano też informacje: "oczyszcza zatoki", "podnosi odporność" i "zdrowe zatoki na długo". By zweryfikować społeczny odbiór i rozumienie reklam przez konsumentów, UOKiK zlecił badania firmie TNS. Wyniki potwierdziły zarzuty stawiane Aflofarmowi.
Prezes Aflofarmu, Jacek Furman oświadczył:
Nie zgadzamy się z decyzją UOKiK-u, który zakwestionował reklamę RenoPurenu, ani tym bardziej z orzeczoną nieproporcjonalną i rażąco wysoką karą. Odwołaliśmy się od decyzji i sprawa zostanie rozstrzygnięta na drodze sądowej.
Komentarze