Początek roku był bardzo wymagający dla każdego przedsiębiorcy, który prowadzi sklep internetowy.
Po pierwsze, 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, która z jednej strony wzmocniła pozycję konsumenta m.in. poprzez wydłużenie prawa do odstąpienia od umowy, a z drugiej strony nałożyła na przedsiębiorcę nowe obowiązki informacyjne oraz techniczne.
Po drugie, 1 stycznia 2015 r. weszłą w życie nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych, której założeniem było ograniczenie biurokracji, natomiast faktycznie spowodowała niemałe zamieszczanie i dezorientację związaną ze zgłaszaniem zbiorów baz danych w GIODO.
Powyższą sytuację, wykorzystało m.in. Stowarzyszenie na rzecz Ochrony Praw Konsumentów, które przez dłuższy okres czasu wysyłało do wszystkich podmiotów posiadających strony internetowe, niezależnie od tego czy podmioty te prowadziły działalność gospodarczą, wiadomość wzywającą do odpłatnej zmiany regulaminu w terminie 7 dni od doręczenia wiadomości, pod rygorem skierowania sprawy do sądu.
UOKiK podkreśla, iż powyższa wiadomość ma charakter nierzetelnej praktyki marketingowej i narusza interesy przedsiębiorców. Jednocześnie należy pamiętać, iż w stosunkach między przedsiębiorcami (B2B), jakiekolwiek szkody poniesione przez drugą stronę umowy mogą być dochodzone jedynie na drodze sądowej.