Bardzo potrzebna inicjatywa. Każdego dnia informujemy o fałszywych sklepach oraz innych zagrożeniach, które bardzo intensywnie promują się za pośrednictwem Facebooka oraz innych serwisów społecznościowych. Reklamy są tak przygotowane, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia i wykonania szybkiego przelewu, z wiadomym skutkiem.
Strona konsument.edu.pl została przygotowana w ciekawy sposób, który daje możliwość poznania zasad weryfikacji podejrzanych reklam. Stylizowana na typowy serwis społecznościowy, za pośrednictwem przycisku „Pokaż pułapki”, pokazuje użytkownikowi jak wyglądają najpopularniejsze podejrzane wpisy.
Zdecydowanie zachęcam do odwiedzenia strony: konsument.edu.pl
Ciekawostka: Światowy Dzień Konsumenta jest obchodzony w dniu 15 marca z uwagi na fakt, iż 15 marca 1962 r. prezydent USA John F. Kennedy ogłosił 4 podstawowe prawa konsumenckie do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji.
Komentarze