Niezmiennie rośnie popyt na usługi kurierskie Poczty Polskiej dla klientów biznesowych. Poczta podaje, że w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2018 roku wzrost liczby tych przesyłek przekraczał 19 proc.
Oprócz wzrostu popularności usług biznesowych Poczta Polska chwali się także wzrostem liczby paczek nadawanych przez klientów indywidualnych. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku w porównaniu do danych z analogicznego okresu roku ubiegłego wzrost ten wyniósł 23 proc.
Mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem e-commerce. Strategia Poczty Polskiej zakłada znaczne zwiększenie udziału w tym rynku. Odpowiedzią na te wyzwania jest budowa nowej struktury sieci logistycznej, unowocześnianie infrastruktury do obsługi paczek i inwestycja w Centralny Węzeł Logistyczny
– mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.
W tym roku Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych w Łodzi, dodatkową halę w Olsztynie (wkrótce także w Koszalinie) oraz nową sortownię w Łodzi przeznaczoną tylko do obsługi przesyłek gabarytowych. Wszystko to miało na celu budowę nowej architektury logistycznej. W październiku operator uruchomił nowoczesną maszynę paczkową w Zabrzu, w drugiej co do wielkości sortowni w Polsce.
Do roku 2022 Poczta Polska zamierza wybudować węzeł centralny – hub logistyczny, który ma obsługiwać krajowy i międzynarodowy handel e-commerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem.
Komentarze