Od początku nowego roku w Niemczech zacznie obowiązywać nowa ustawa o opakowaniach (VerpackG). Nowe prawo zobowiązuje przedsiębiorców handlujących na terenie Niemiec do rejestracji swojej działalności w rejestrze opakowań. Brak zgłoszeń może oznaczać poważne konsekwencje finansowe!
Dlaczego nowa ustawa może być niebezpieczna dla polskich e-sklepów?
Po pierwsze, zostało mało czasu. Przedsiębiorcy, głównie sprzedawcy internetowi, aby móc rozpowszechniać swoje artykuły w pudełkach, folii lub kopertach bąbelkowych na terenie Niemiec – muszą zarejestrować swoją działalność w oficjalnym rejestrze opakowań. Na to, by zrobić to bezpłatnie, przedsiębiorcom zostało dwa i pół miesiąca.
Po drugie, świadomość nowego prawa. Kto słyszał o nowej ustawie o opakowaniach? Prawdopodobnie nikt. E-sklepy, bardzo często nie zdają sobie sprawy z nowych regulacji prawnych w kraju w którym mają siedzibą, a co dopiero w krajach sąsiadujących. Natomiast tego rodzaju nieświadomość z pewnością wykorzystają np. kancelarie reprezentujące konkurencję, które wyszukując przedsiębiorców niespełniających wymogów prawnych, będą wysyłać monity.
Z informacji podanych przez Bankier.pl wynika, że z ponad 23 tys. sklepów internetowych działających w Polsce, tylko 7% generuje przychody ze sprzedaży za granicę. Ich główni klienci – 25% – to Niemcy. Na kolejnych miejscach są Brytyjczycy i Francuzi. 38% właścicieli polskich e-sklepów planuje w przyszłości rozszerzyć swoją działalność poza granice naszego kraju.
Komentarze