Oszuści postanowili wykorzystać głośną kampanię Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dotyczącą zmiany rozliczeń przedsiębiorców.
Nowe rozwiązanie polega na wprowadzeniu jednego numeru rachunku bankowego do wpłat składek. ZUS wysyła listem poleconym informacje o zmianach wraz z numerem nowego indywidualnego rachunku do wpłat. Wysyłka listów z ZUS rozpoczęła się 1 października br. Każdy płatnik powinien dostać list z numerem konta do końca roku. Niestety pojawiają się sygnały o fałszywych listach wysyłanych do przedsiębiorców, które imitują pisma od ZUS. Wygląd graficzny pisma jest łudząco podobny i zawiera niemal identyczne logo przypominające symbol ZUS-u.
Pani Iwona Kowalska, Regionalny Rzecznik Prasowy na Dolnym Śląsku zaleciła, iż nawet gdy nie mamy wątpliwości co do autentyczności listu warto sprawdzić numer swojego nowego rachunku bankowego w wyszukiwarce NRS (numer rachunku składkowego), która działa na stronie https://www.eskladka.pl/. Aby dokonać weryfikacji rachunku bankowego, należy wpisać dane identyfikacyjne przedsiębiorcy jak NIP, REGON lub PESEL, a następnie wcisnąć przycisk „SPRAWDŹ”. Strona powinna wygenerować indywidualny numer rachunku bankowego. Możemy również wydrukować taką informację lub zapisać ją w formacie PDF. Rzecznik Prasowy zapewnia, iż „trwa to zaledwie chwilę a pozwala upewnić się, że składki odprowadzimy na prawidłowe a nie fałszywe konto.
Wygląd wyszukiwarki przedstawiamy poniżej.
Źródło: ZUS
Komentarze