Popularny serwis pożyczek internetowych Wonga.com, a właściwie jego centrala w Wielkiej Brytanii, przeżywa kryzys finansowy z powodu licznych roszczeń odszkodowawczych niezadowolonych klientów. Czy podobny los spotka polską część portalu finansowego?
Wonga.com rozpoczęła swoją działalność w 2007 roku i wkrótce wyrosła na znaczącego pożyczkodawcę internetowego w wielu krajach Europy, w tym w Polsce. Serwis oferuje krótkoterminowe pożyczki, w szczególności dla osób z problemami finansowymi, które nie mają odpowiedniej zdolności kredytowej.
Brytyjski rząd zarzucał pożyczkodawcom pokroju Wonga.com wykorzystywanie trudnej sytuacji finansowej pożyczkobiorców, poprzez stosowanie wysokich stawek opłat i oprocentowania. Problemy Wonga.com pojawiły w 2014 r., wraz z wprowadzeniem przez brytyjskie władze przepisów ograniczających stawki naliczane przez tego typu pożyczkodawców. Nie pomagają również liczne roszczenia odszkodowawcze klientów tego serwisu pożyczkowego. Jak podają brytyjskie media, zarząd Wonga.com nadal rozważa wszystkie opcje dotyczące przyszłości całej grupy i wszystkich jej podmiotów.
Polski oddział Wonga.com zaznaczył, że jego sytuacja finansowa jest stabilna. Na chwilę obecną wszystko w Polsce działa bez zakłóceń i nie są planowane żadne rewolucyjne zmiany w sposobie funkcjonowania. Jak zapewniają przedstawiciele Wonga.com w Polsce, dalej prowadzona jest podstawowa działalność pożyczkowa. Polska część tego popularnego serwisu pożyczkowego może pochwalić się zyskiem w wysokości 6 mln zł za ubiegły rok.
Będziemy na bieżąco śledzić czy kłopoty centrali nie będą miały wpływu na funkcjonowanie pożyczkodawcy w Polsce.
Komentarze