O oszustwie informowaliśmy w listopadzie 2017 r. Tym razem wraca ono w nowej, udoskonalonej odsłonie. Próba wyłudzenia danych od ofiary wygląda nieco bardziej wiarygodnie niż poprzednio.
Przekręt zaczyna się tradycyjnie od SMS-a informującego o aktywowaniu płatnej usługi „CentrumGier Online”. Użytkownik jest wspaniałomyślnie informowany, że wciąż może bezpłatnie dezaktywować uruchomioną już usługę, musi jednak przejść przez odpowiednią procedurę. Problem jednak polega na tym, że owa „procedura” może słono kosztować.
Ofiara skonfrontowana z widmem opłacania niechcianej płatnej subskrypcji może wpaść w pułapkę i dać się poprowadzić oszustom za przysłowiową rękę. Ci najpierw proszą o podanie numeru telefonu oraz operatora. Następnie użytkownik dowiaduje się jednak, że czas na bezpłatne anulowanie usługi już dla niego upłynął i musi uiścić stosowną opłatę. Kierowany jest przez oszustów na fałszywą stronę banku, gdzie wyłudzane są od niego dane logowania do bankowości mobilnej, w tym PESEL oraz nazwisko panieńskie matki.
By nie dać się podejść oszustom należy pamiętać o jednej podstawowej zasadzie: nigdy nie loguj się do banku za pomocą przesłanego z zewnątrz linka. Dobrą praktyką jest również ignorowanie wszelkich wiadomości SMS od nieznanych nadawców i rozsyłanych przez bramki internetowe.
Komentarze