Polski rynek e-commerce jest na piątym miejscu w Europie pod względem szybkości rozwoju. Rosnąca konkurencja oznacza potrzebę usprawnienia operacji marketingowych i działań umożliwiających pojawienie się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google.
10 lat temu liczba e-sklepów wynosił ok 3 tys. Na chwilę obecną jest ich ponad 20 tys., natomiast w okresie od 5 do 6 lat liczba sklepów powinna przekroczyć prób 30 tys. Taki stan rzeczy jest zdecydowanie korzystny dla konsumenta, który musi być zachęcany przez przedsiębiorcę do skorzystania właśnie z jego sklepu np. poprzez ciekawe promocje lub rabaty cenowe. Natomiast dla przedsiębiorcy sprawa wygląda zdecydowanie inaczej, ponieważ będzie on musiał włożyć zdecydowanie więcej pracy (czyt. pieniędzy) w optymalizację sklepu, tak aby był widoczny dla klienta.
Badanie zrealizowane przez Alexandra van Deursena oraz Jana van Dijka – Using the Internet : Skill related problems in users online behawior, dowiodło, że nawet 91% internautów kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyników Google, zaś 50% z nich zatrzymuje się na trzeciej stronie, nie klikając już w czwarte „O” nawigatora wyszukiwań popularnej przeglądarki.
Na tym etapie, należy podkreślić, że niniejszy artkuł nie ma charakteru sponsorowanego. Z doświadczenia autora, wynika, że przedsiębiorcy tworzący sklepy, bardzo często skupiają się na jego wyglądzie, a całkowicie zapominają o tym, że strona internetowa to przede wszystkim narzędzie którego głównym celem jest sprzedaż. Należy zaznaczyć, że tylko poprawnie prowadzone działania marketingowe umożliwią osiągnięcie zadowalających wyników sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepów to temat nie nowy i praktycznie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z faktu, że bez właściwej pracy nad stroną internetową nie będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania. Podstawowa zasada to zwiększenie ruchu na stronie tj. częstotliwość odwiedzin. Warto jednak pamiętać, iż Google korzysta z ok. 200 parametrów rankingowych w klasyfikacji stron WWW regularnie aktualizując swoje algorytmy oceniające m.in. wartość ruchu, bezpieczeństwo czy optymalizację pod kątem użytkowników mobilnych, więc nie istnieje sposób na „jednorazowe” wypozycjonowanie serwisu. Pozycjonowanie to zdecydowanie proces, który wymaga nadzoru i aktywności ze strony wyspecjalizowanego podmiotu np. agencji marketingowej.
Komentarze