Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez firmę RTB House, internauci częściej decydują się na zakupy online w dni powszednie, a szczyt zakupowej aktywności przypada na wtorek i środę. Tak wskazują dane pobrane z 40-tu rynków Europy, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Środkowego Wschodu oraz Afryki. Godzinowy szczyt przypada na czas między 14.00 a 16.00 oraz 20.00 a 23.00.
Okazuje się, że zakupy internetowe nie są już domeną weekendów, a internauci coraz więcej czasu spędzają na nich w dni powszednie. Dniem o najniższej aktywności zakupowej okazała się sobota z wynikiem 11% w skali całego tygodnia.
Zdaniem ekspertów firmy ma to związek z faktem, iż jeszcze 10 lat temu komputery i Internet nie były głównym kanałem sprzedaży, a ludzie spędzali większość czasu przed komputerem w celach związanych z wykonywaną pracą. Obecnie, wskutek rozwoju technologii, w tym szczególnie urządzeń mobilnych, zakupów internetowych można dokonywać praktycznie wszędzie i o każdym czasie.
Znajomość i zrozumienie tego trendu ma kapitalne znaczenie dla sprzedawców. Analiza ruchu w sieci związanego z zakupami pozwala na odpowiednie dostosowanie narzędzi marketingowych i reklamowych, by uzyskać maksymalną efektywność sprzedaży i wykorzystać zmiany potencjału kupujących zarówno w kontekście zmian dni tygodnia, jak i godzin zakupowego szczytu. Zdaniem specjalistów RTB House przydatne w tym celu mogą być narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które będą dostarczać użytkownikom precyzyjne, spersonalizowane oferty w najbardziej odpowiednim czasie.
Komentarze