Po audycie zarówno dokumentów na stronie, jak i informacji zawartych w sieci, mamy wątpliwości co do rzetelności sklepu. Poniżej przedstawiamy cechy, które powinny stanowić sygnał alarmowy dla każdego klienta.
Regulamin nie zawiera informacji wymaganych przez ustawę o prawach konsumenta. Co prawda, sklep jest prowadzony przez przedsiębiorcę, którego siedziba jest w Anglii i w związku z tym, ma on obowiązek stosować prawo tego kraju z uwagi na prawo właściwe dla jego siedziby. Natomiast ustawa o prawach konsumenta została dostosowana do przepisów obowiązujących we wszystkich krajach UE, w związku z tym brak informacji wymaganych przez tę ustawę należy uznać, za podejrzaną cechę. Dodatkowo regulamin zawiera liczne postanowienia, które mogą stanowić klauzule niedozwolone, a więc ograniczające prawa klienta m.in. w zakresie reklamacji oraz zwrotu produktu.
W regulaminie podane są dwie formy płatności, przelew na konto oraz płatność za pośrednictwem zewnętrznego operatora. Natomiast po uzupełnieniu formularza zamówienia, płatność ogranicza się wyłącznie do przedpłaty na konto bankowe.
Po dodaniu produktu do koszyka, pojawia się informacja „W sklepie X-TRONIK.pl wszystkie informacje płatnicze i Twoje dane są szyfrowane dzięki certyfikatom SSL”. O sklepie x-tronik.pl informowaliśmy już jakiś czas temu.
Termin realizacji zamówienia jest znaczenie wydłużony i wynosi zgodnie z regulaminem sklepu do 40 dni roboczych!
Próbowaliśmy skontaktować się ze sklepem. Po wybraniu numeru telefonu podanego na stronie usłyszeliśmy jeden sygnał, a następnie muzykę. Niestety nie doczekaliśmy momentu w którym ktoś odebrał telefon.
Chcesz dowiadywać się o nowych oszustwach krążących w Sieci, w tym także o najnowszych fałszywych e-sklepach? Dodaj swój adres do Fake News Alert - gdy tylko pojawią się nowe oszustwa i nieprawdziwe informacje - poinformujemy Cię o tym. Otrzymuj aktualne ostrzeżenia o zagrożeniach w internecie.
Komentarze