Kontynuujemy cykl artykułów na temat niepewnych sklepów internetowych. Tym razem zalecamy ostrożność przed zakupami w sklepie: x-tronik.pl
Wiadomości z prośbą o weryfikację sklepu x-tronik.pl otrzymujemy głównie za pośrednictwem naszego facebookowego profilu. Warto zaznaczyć, że na facebooku powstała grupa „oszukani przez x-tronik.pl” gdzie wypowiadają się osoby poszkodowane przez sklep. Głównym zarzutem klientów, kierowanym pod adresem sklepu jest to, że towar zakupiony w sklepie nie jest oryginalny, a sklep nie zwraca pieniędzy klientom w przypadku odstąpienia od umowy. Co ciekawe, w grupie pojawiała się osoba, która reprezentuje sklep i dementuje wszystkie negatywne komentarze oraz stara się przekonać użytkowników, że liczba niezadowolonych klientów stanowi tylko niewielki ułamek wszystkich klientów sklepu.
Postanowiliśmy sprawdzić ten sklep dokładniej. Po audycie zarówno dokumentów na stronie, jak i informacji zawartych w sieci, mamy wątpliwości co do racji osoby udzielającej się na facebooku i przekonującej o rzetelności sklepu. Poniżej przedstawiamy cechy, które powinny stanowić sygnał alarmowy dla każdego klienta.
Regulamin nie zawiera informacji wymaganych przez ustawę o prawach konsumenta. Co prawda, sklep jest prowadzony przez przedsiębiorcę, którego siedziba jest w Anglii i w związku z tym, ma on obowiązek stosować prawo tego kraju. Natomiast ustawa o prawach konsumenta została dostosowana do przepisów obowiązujących we wszystkich krajach UE, w związku z tym brak informacji wymaganych przez tę ustawę należy uznać, za podejrzaną cechę. Dodatkowo regulamin zawiera liczne postanowienia, które mogą stanowić klauzule niedozwolone, które ograniczają prawa klienta m.in. w zakresie reklamacji oraz zwrotu produktu.
W regulaminie podane są dwie formy płatności, przelew na konto oraz płatność za pośrednictwem zewnętrznego operatora. Natomiast po uzupełnieniu formularza zamówienia, płatność ogranicza się wyłącznie do przedpłaty na konto bankowe.
Termin realizacji zamówienia jest znaczenie wydłużony i wynosi zgodnie z regulaminem sklepu do 40 dni roboczych! Dodatkowo sklep posiada klauzulę niedozwoloną w regulaminie dotyczącą dostawy tj. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie usług przez osoby trzecie, w szczególności urzędy celne i pocztowe.
Oprócz facebooka, negatywne opinie pojawiają się w serwisie internetowym ceneo.pl, gdzie na 65 opinii, aż 52 to opinie negatywne!
Brak telefonu do kontaktu, również budzi poważne wątpliwości co do legalności sklepu.
Komentarze